9 May 2016

Mor Salkım

Komşu sayılacak evlerden biri; yazlık olarak kullanılıyor fakat buraya taşındığımdan beri uğrayan kimseler görmedim. Bahçesinde mor salkımların gölgelediği bir kamelya var. Bitki kendi kendine büyüyüp gidiyor. Kaç zamandır burada bilemiyorum ama mor salkımların elli yıldan fazla ömrü olduğunu duymuştum. Bu bitki harika bir tırmanışçı; çiçeklerinden reçel ve börek, yapraklarından çay, tohumlarından ise fırında kızartma yapılıyor; kestaneye yakın bir tadı var. Tümüyle de fiber kağıt, iplik ve kumaş yapmak için kullanılıyor.

Muhteşem kokulu ilk çiçeklerini mayıs başında açıyor; ikinci çiçeklenme ise haziranda başlayıp, yaz boyu devam ediyor. İlk çiçekler daha sık ancak daha açık renkliyken,  ikinci çiçeklenme ise koyu renkli ve daha seyrek oluyor.  Mor salkım, çiçekleri varken gölgelendirmede zayıf kalması ve arıları kışkırtan kokuya sahip olup, beraberinde böcekleri de çekmesi ile bence başarılı bir kamelya sarmaşığı değil.





23 yorum:

  1. Kokularını çok severim. Biz küçükken yerdik onları, aslında tadı pek bir şeye benzemiyor ama kötü de olmadığından severdik yemeyi :) Şimdi de arada koparttığım bir tanesini ağzıma atarım :)

    YanıtlaSil
  2. Rengi muhteşem, kokuluymuş da ne güzel:)))sahiplerinin gelmemesi tuhaf acaba başlarına kötü bir şey mi geldi?:( ah kullanmıyorlarsa benim evimle takas etseler:)))sana komşu olurduk Bücürük'le:))

    YanıtlaSil
  3. Bu bitki bana oldukça aşina geldi. Belki bizim bahçede gördüm. Değerli bilgileriniz ve güzel resimleriniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Bahçede varsa, çitlere yönlendirmelisiniz daha hızlı serpilir.

      Sil
  4. Şaşırtıyor beni postların... hayvanlar hakkında, bitkiler hakkında bu kadar çok şey bilmen demeyeceğim çünkü kaynaklardan öğrenebilir, aktarabilirsin ama bu kadar meraklı olman, ilgini çekmesi çok şaşırtıyor. Amme hizmeti seninki, katır tırnaklarından, bezelyeden tut bu mor salkımlara varana dek aktardıkların takdire şayan şekerim :)
    Resimleri hiç demiyorum bile, onlar heep harika!
    Muhabbetle...

    YanıtlaSil
  5. İstanbul'un çoğu yerini de bahar geldi mi donatan çok sevdiğim bir çiçek. Ama bu kadar mutfak dostu neredeyse her şeyi yenebilen bir çiçek ilk defa duyuyorum. Herkes bilse dalında salkım bırakmazlar, kokusu ve görüntüsü öyle güzel ki.

    YanıtlaSil
  6. Hiç yaprağının olmaması ne kadar ilginç.

    YanıtlaSil
  7. İzmir de bir çok evin bahçesinde vardı mis gibi kokusu olur sarmaşık gibi sarılan bir bitki çocuklar çiçeklerini koparıp içindeki tatlı kısmı yerlerdi maalesef buralarda göremiyorum sanırım ege ve ak deniz iklimi daha uygun her şey gönlünce olsun canım.

    YanıtlaSil
  8. Mor renk enerjiyi simgeliyor. Görünüşü de ne kadar güzel.Doğa bütün güzelliklerini sergiliyor ama biz insanlar pek kıymetini bilmiyoruz.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. başarılı bir sarmaşıkmı değilmi bilmem ama görüntüsü ve kokusuyla on numara!
    sevgiler yolladım sana..

    YanıtlaSil
  10. bunu çok görüyrum buralarda da ne kadar güzeller.

    YanıtlaSil
  11. Kokusunu burnumda hissettim , nasıl da güzel doğanın bize sundukları

    YanıtlaSil
  12. Mora bayılırım yaa çok güzel sarkmışlar yenildiğini ilk defa duyuyorum tadını merak ettim

    YanıtlaSil
  13. Bunların altında oturmak çok güzel olurdu ama arılar var demişsin 100 metreden yaklaşamam :))

    YanıtlaSil
  14. Merhaba,

    Bunların kokusunu çok severim!

    Renkli günler!

    YanıtlaSil
  15. Burcu kestaneye yakın bir tad dedin ve benim gözler okurken hemen açıldı :)) insanlar kıymet mi bilmiyor yoksa vakitleri mi yok bilemeyeceğim lakin benim bu güzel mor salkımlardan oluşan yazlığım olacak hiç gidemem oradan :)

    YanıtlaSil
  16. Kokusu ve güzelliğiyle dikkatimi çeken bu bitkinin, böylesi çok işe yaradığını bilmiyordum. Ben de Gözde Hanım gibi düşünüyorum. İnsan, olmayınca hayalini kuruyor. Ama belki de gelememeleri için geçerli bir sebepleri vardır. Ne diyeyim, isteyen herkesin olsun :)) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Yürüyüş yaparken dikkatimi çekmişti, hemen dalından bir tane alasım geldi ama arılar fırsat vermedi ki! ne de hoş kokuyor... bu kadar çok amaçlı olduğunu bilmezdim ki ;) teşekkürler...

    YanıtlaSil