27 Haz 2016

Eski Mezarlık

Eskiden babalar oğullarına dağlık bölgedeki arazileri, kızlarına ise denize yakın yerleri bırakırmış. Buralarda böyle anlatılır. Sahil kesimi değersizmiş. Öyle ya eski uygarlıklarda da kaleleri hep tepelere kurmuşlar. Çağın imkanlarına sahip olmadıklarından deniz üzerinden gelen tehditlere karşı koyamaz, düzlükteki bataklıkları kurutamaz; kıyıda sıcak ve salgın hastalıklarla baş edemezlermiş. Yakalara yerleşmez, yalnızca ölülerini gömerlermiş.
Anlatılanları doğrular nitelikte, bulunduğum yerin yirmi km içerisinde denize sıfır üç eski mezarlık biliyorum. Neyse ki açgözlüler buralara uzanıp o çarpık apartmanlarını dikememiş ve şehir bir parça daha yeşil kalmış. Eski taşlar, çeperlerdeki begonviller ve yaşlı zeytin ağaçları; hepsi mistik dokunun bir parçası. Burada olup ıssızlığı dinlemek iyi geliyor bana.







23 yorum:

  1. Halbuki sahil ne kadar değerli :) ama işte zamanın şartları neler düşündürüp yaptırmış. Çok ilginçmiş, ilk defa senden öğrendim. Çok teşekkür ederim sayende aydınlanıyorum :) Ayrıca pembiş çiçekler çok güzeeeeel:)

    YanıtlaSil
  2. Ah ki ne ahhh oralar da turizmin rantına kurban gidiyor bir bir. Olmadı bir yangın işlem tamam

    YanıtlaSil
  3. Erkek evladı kayırmak ta o zamanlarda da varmış:( bu arada mezarlıktaki çiçekler ne güzel...

    YanıtlaSil
  4. Bu hikayeyi biliyorum.begonvile bayılırım

    YanıtlaSil
  5. İyi olmuş işte....oğlanın yiyemediğini damatlar yermiş :))))

    YanıtlaSil
  6. Sözünü ettiğiniz bu miras paylaşımı ve sonrasında değerlenen araziler üzerinde kopan kardeş kavgalarını ben de duydum. Ama hak kimin ise onu bulur. Mezarlıkların dinginliği de belki biraz da bundan, artık bu tür değersiz kavgalar yapma imkanı yok, pişmanlığın da faydası yok. Kaçıp kafamızı dinleyeceğimiz tek yer gerçekten mezarlıklar olacak böyle giderse. Begonviller ben buradayım diyor.

    YanıtlaSil
  7. Çeşme için de duymuştum buna benzer bir söz. O yüzden kızlara verilmiş denize yakın tarım yapılamayan tuzlu araziler. Ne zaman ki devir dönmüş kıyılar değerlenmiş. Kızlar köşe olmuş:) Mezarlık çok güzel. Öyle ki insan öyle bir yerde yatası geliyor:)

    YanıtlaSil
  8. yeni gittigim bir ulkede en cok merak ettigim yerlerden biri mezarliklardir, bazi insanlara tuhaf gelir ama ben mezarliklarin turunden, bakimindan, o kulture ait bir cok bilgiye ulasirim.. Bu begonvilli mezarlik de bana sunu soyluyor, buranin insanlari huzurlu, sakin ama kucuk ayrintilarda guzelligi yakalayan ve koruyan insanlarmis..

    YanıtlaSil
  9. Dayım Karacaahmet Mezarlığı'nda ders çalışırmış, sessiz ve güzel diye. Yazını okuyunca onun anıları geldi aklıma, gülümsedim. Başta dayıcığım olmak üzere hepsine Allah rahmet eylesin.

    YanıtlaSil
  10. Aklıma Gonca Vuslateri geldi. O da mezarlık gezmeyi çok severmiş.

    YanıtlaSil
  11. Huzur karşısında begonviller bile coşmuş da coşmuş ....
    Bakışına güzel yüreğine sağlık canım

    YanıtlaSil
  12. Bizim buralarda da vardır... Hatta damatları zengin ettik de derler :)

    Mezarlıkları severim ben çoğunluğun aksine. Huzur verir bana her gidişim...
    Çiçekler nedense daha güzeldir. Belki de huzurdur onları böyle yapan...
    SEvgilerle

    YanıtlaSil
  13. Bir daha Alanya'ya gelebilirsem görmek isterim. Begonvilllerle çevrili eski mezarlık kim bilir ne duygular yaşatır... Rant peşindeki çıkarcıların hiç bir engel tanımadığı bir ülkede yaşıyoruz. Umarım bir gün abuk subuk uydurma nedenlerle mezarlığı taşıyacağız deyip Avm ya da otel yapma derdine düşmezler.

    YanıtlaSil
  14. aa erguvana benzettim.
    değilmiş.

    YanıtlaSil
  15. Bilmiyordum ben böyle yapıldığını, memleketimin denize uzaklığından olsa gerek, kulağıma çalınmamış böyle bir şey. Ama doğrudur tabi, kızlara az ve verimsiz miras, erkeklere bolluk da bolluk. Tabi devir turizm devri. Deniz para ediyor artık, tarla tapan değil. Zaten erkek evlat pek bakmaz anaya babaya, ne varsa ne yoksa kız evlatta çoğunlukla. Hak yerini bulmuş böylece.
    Mezarlıklar beni ürkütür biraz ama o coşan çiçekleri, ağaçları severim. Bu mezarlık da gözlere şenlik. Ne kadar güzel açmış çiçekler.

    YanıtlaSil
  16. Ben de oyle biliyorum, iç kesimlerde verimli yerleri erkek cocuklara verirlermis,sahil kısımları kız çocuklara... ama zamanla bu paylaşım ters sonuçlanmış, toprakla uğraşanin durumu zayıflamış, sahil kıyıları değer kazanmış, hadi hayırlısı...
    Fotolar çok güzel 😉

    YanıtlaSil
  17. yine senden yeni birşey öğrendim. garip zevklerin var mezarlık fobim benim... resimlere bakmak bile tüylerimi ürpertti.

    YanıtlaSil
  18. Evet, bizim yazlıkta da öyle anlatırlardı, damatların hepsi zengin olmuş tabii Turizm patlayınca..Kendine üzüm bağı kalan oğlanlar mahsun..Galiba modern zamanlarda mezarlıklar dışında sessizlik yok, ebedi huzur..

    YanıtlaSil
  19. Derlerya bazen mezarları,bazen hastaneleri,bazen huzur evlerini,bazen yetiştirme yurtlarını ziyaret etmek insana iyi gelir.
    "Kadının adı yok" diye diye gittiler o güzel kadınlar, alsın da kadınsız dünyayı, başlarına çalsınlar.

    YanıtlaSil
  20. Oysa ki sahil bana göre daha değerli uzun uzun denize bakabilirsin ama o zamanlar öyle düşünüyorlarmış. Bende senin yazın ile öğrenmiş oldum Burcu. Keşke bir parça değil de hep yeşil kalabilse..

    YanıtlaSil