12 Haz 2016

Kayaköy ve Kanatsız Kuşlar

Kayaköy, Rumların "Levissi" olarak andığı, derin köklere sahip eski bir köy. Bir yamacın kenarında birbirinin manzarasını gölgelemeyen evler, aşağıdaki ovada ise tarım arazileri var. Bu terk edilmişlik içerisinde olmak nicedir aklımdaydı ancak 
Ata çok minik olduğundan gitmeyi sürekli erteledim, artık büyüdü; annesi gibi gezgin oldu. 

Kayaköy'e gitmeden evvel, Louis de Bernières'in Kanatsız Kuşlar kitabını okudum. Kitap, Kayaköy'de bir arada yaşayan Türk, Rum ve Ermenilerin savaş sırasında yaşadıkları, mübadele döneminde evlerinden çıkarılıp, başka yurtlara sürülmeleri, işgal kuvvetleri ile olan ilişkileri üzerine kurulu. Kitabı büyük hevesle edindim. Yedi yüz sayfaya yakın olduğundan itiraf etmeliyim ki başlarda biraz sıkıldım. Zaten yerel ağdaki yorumlarda da "Giriş bölümünü atlatabilirseniz, elinizde bırakamazsınız." gibilerinden çokça yoruma denk gelmiştim. Çocukluk çağının anlatıldığı ilk bölüm gerçekten gereksiz, çok fazla yöresel şarkı sözüne yer verilmiş. Bunu, İngiliz yazarın Anadolu kültürünü ayrıntıları ile aktarma arzusuna bağlıyorum. Türk olmasaydım o bölümleri ben de daha selis okuyabilirdim. Her neyse sonrasında kitap beni adeta kendisine prangaladı. Sıklıkla Mustafa Kemal'den söz edilmiş. Askerin, köylünün, işgalcinin gözünden Mustafa Kemal.

Kitabı okuduktan sonra ıssız Eskibahçe'de olmak bambaşkaydı. Bu konak Rüstem Bey'in,  Leyla şu pencerede taradı saçlarını, bu patikada Philothei ile İbrahim yürüdüler el ele...












29 yorum:

  1. Çok guzelmiş valla.sayende gördük.fotoğraflar harika yine 👍💕

    YanıtlaSil
  2. Çok hüzünlü bir yerdi ve çok güzeldi...

    YanıtlaSil
  3. Fotoğraflarda mutlu, hoş bir hanım ve oğlunu gördüm. Arkalarında sessiz, metruk bir yaşam. İnsan kim bilir neler yaşandı, kimler geldi geçti buralardan diyor. Siyah-beyaz karelerin insan ve sevgi giren kısmı hemen renkleniyor.

    YanıtlaSil
  4. Muazzam manzaralar... Çok gitmek istediğim bir yer, tüylerim diken diken oldu.

    YanıtlaSil
  5. Resimlere bakarken istemeden kıyas yaptım. Birincisi Atacık'a maşallah oralara nasıl çıktı benim kız mızmızlanır geziyi burnumdan getirirdi. İkincisi yakından resmine baktım fondöten yok ruj yok ben tatile bir bavul bakım eşyası götürüm :)) Anne-kız anne-oğul farkımız kocaman öpüyoruz.

    YanıtlaSil
  6. Kayaköy görmeyi en çok istediğim yerlerden biri. Belgeselini izlemiştim. Şu an sit alanı sanırım. O evlerin birkaçının içinde çekim yapmışlar, öyle güzel ahşap işçilikler var ki hayran olunası. Ve evlerin hepsi birbirini gölgelemeden deniz manzarasına sahip.
    Kitaptan haberim yoktu. En kısa zamanda ben de edinmeliyim. Çok iyi oldu öğrendiğim, teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel bir yer. Fotoğraflardan da enerji yansımış.

    YanıtlaSil
  8. oysa ne güzel gülüyorsun.
    (bir korkak yalnızlık yazına ithafen)

    YanıtlaSil
  9. Son okuduğum "Alaçatılı" romanını andırıyor "Kanatsız Kuşlar" Hem kitabı okumak hem de Kayaköy'ü görmek isterim.

    YanıtlaSil
  10. Yaa o kitabı hemen alıp okumaliyim ailem fethiye de bu yaz fethiyeye gidicem kayayı çok gezmistim ama orayı anlatan bir kitabı okuyarak gezmek eminim çok daha başkadır :) fethiye de gezilecek çok çok yer var :) gemiler koyun da gitmeni öneririm manzarası çok güzeldir :)

    YanıtlaSil
  11. Burcu, Ata çok şanslı senin gibi annesi olduğu için ^^ Kayaköy'ü ilk kez duydum ne kadar güzel gözüküyor fotoğraflar :))

    YanıtlaSil
  12. İlginç bir kitaba benziyor okumak isterim ilk eklediğin resmi ayrıca sevdim.

    YanıtlaSil
  13. Burcu günaydın bu Kayaköy Fethiye'de di mi? Kaç saat sürdü Alanya-Fethiye arası? Kesinlikle okumalıyım Kanatsız Kuşlar'ı okuyup Kayaköy'ü gezmeliyim...sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gece bunları yazarken aklımdan geçmiştin Sertaç, daha yoğun duygular alacağından kuşkum yok. Alanya'dan Fethiye dört buçuk saat sürüyor. Kayaköy, Ölüdeniz'e daha yakın. Mutlaka gecelemelisin, köyde konaklayabileceğin butik oteller var.

      Sil
    2. :)) Çok uzak değilmiş sana...yıllar önce gitmiştim Kayaköy'e çok etkilenmişitm.Bir de kitabı okuyup adımlamalıyım araları...sevgiler

      Sil
  14. Burcu 2 yıl önce gezdim bende..Mimarisini, birbirlerini manzaralarını gölgelememeleri çok hoşuma gitmişti..Benim köyümde aynı şekilde yamacın üzerine kurulu ama, hiç düşünmeden yapılaşılmış maalesef...Kaç sene önce ne ince fikir diye düşünmüştüm :)) Ata ve annesi her zamanki gibi süper..Öpüldünüz...

    YanıtlaSil
  15. Burcu çok güzel yerlerdesin not ettim resimleriniz süper selamlar.

    YanıtlaSil
  16. İz tv de izlemiştim sanırım. Harika bir yer.

    YanıtlaSil
  17. Yaa fiziğin ne güzel ben bekarken kilo verme derdindeyim çocuk yapsam nolur acaba :(( Evin önünde oturduğun fotoğrafa bayıldım iyi gezmeler.

    YanıtlaSil
  18. insanın okuduğu zihninde kendince oluşturduğu bir kitaptaki yerleri gezmesi çok güzel :)

    YanıtlaSil
  19. Canım Kayaköy bu kadar güzel anlatılabilir ve görsellenebilirdi . Ata ve sen canlılık verirken hikayelerle dolu evler .... Şahane ...
    Kayaköy kapısına kadar gidip , gezememiştim vakit yoktu ... İnşallah bir dahakine ...
    Kitabı da bilmiyordum ... Sanki okuyup gezmek çok daha güzel ...
    Bir de yeni hükümet sahiplerine geri verecek gibi söylentiler vardı biz gittiğimiz zaman ....
    Bilemedim doğruluğunu ... Sit alanı çünkü ...
    Emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birinci ve üçüncü dereceden sit alanı. Rant meraklısı hükumet bölgeyi kiralamayı düşünüyordu, dava üstüne dava açılınca sanıyorum ihale bir süreliğine askıya alındı.

      Sil
  20. Görseller bir harika,Kitabın peşine eminim oralarda çok değerli anları ruhuna kaydetmişsindir.
    Sen de Ata'da mekanda uyum içindesiniz.Sakin-dingin aynı anda çok güzelsiniz.

    YanıtlaSil
  21. Fotoğraflar bir harika, kitap anlatımı merak uyandırıcı. Teşekkürler ve de sevgiler ;)

    YanıtlaSil
  22. kitabı okuyup da gitmek güzel aslında. hissetmek, yaşamak gibi öyküyü

    YanıtlaSil
  23. Ne kadar da güzel fotoğraflar ... kitabı merak ettim doğrusu :)

    YanıtlaSil
  24. Kaya'ya çok uzun zaman önce gitme şansım olmuştu. Mistik bir havası var. Sanata yatkın olan insanların o atmosferde üretkenliklerini artıracaklarından eminim. Bir de Kayaköy ile ilgili bir belgesel izlemiştim. Zamanında kültürel olarak çok gelişmiş bir köy olduğunu öğrenmiştim. Kitabı anlatımınla öğreniyorum, bu zamana kadar haberim yoktu. Fotoğraflardaki ışık, renk yine çok duru ve tabii Ata oğlan ve sen çok güzel görünüyorsunuz.

    YanıtlaSil
  25. Kayaköy'ü çok severim. Göresim geldi.

    YanıtlaSil
  26. güzel evet çok güzel fotoğraflar.

    YanıtlaSil