14 Haz 2016

Ölüdeniz

Turizmden ekmek yiyenlerin bu sene işi hayli zor. Alanya'da bazı oteller hiç açılmadı, açılanlarda ise doluluk oranı yarıdan az, ilk defa bu yaz böylesine sessiz sokaklar. Ölüdeniz'e gittim. Durum orada da aynı. Sahil boş, esnaf bitik durumda. Ay itibarıyla son otuz yılın en düşük verileri kaydediliyor. Rusya'dan gelen gezgin sayısı %96 düşmüş. Hükûmetin dışarıda izlediği politika ve içeride takındığı tekelci tutuma bakıldığında, bu sonuçlar gayet normal. Kendi adıma düşünüyorum da can güvenliğinin olmadığı, hukukun yürümediği, etnik ve dini ayrımların saldırı boyutuna taşındığı bir ülkede tatil yapmak ahmaklıktan başka bir şey olmazdı.

Gezi ile ilgili vermek istediğim tek detay, Fethiye'deki Amintas. Likya döneminden kalma bu kaya mezarlarının durumu vahim. Şehrin göbeğinde olmasına rağmen,  mezarlar depo ve kümes olarak kullanılmış. Ulusal basına çıkınca, içeriyi boşaltmışlar. Şimdi de üç beş dangalak gelmiş isimlerini spreylemiş duvara. Aşağıya güvenlik koymuşlar giriş ücreti alsın diye ama mezarlar, güvenliğin görüş alanında bile değil. Yazıları silmek belki masraflı, meşakkatli fakat bu halde ziyaret edilmesinin de hiçbir anlamı yok. 






22 yorum:

  1. Yazılar için çok üzüldüm.Ama fotoğraflar çok güzelmiş. İyi gezmeler :)

    YanıtlaSil
  2. Harika bir ülkemiz, rüya gibi sahillerimiz var. Ama koruyamamışız, perişan etmişiz, yaşanmaz hale getirmişiz. Mersin Sahil Parkında ünlü heykeltraşların yaptığı sanat eseri heykeller var. Boyalarla boyamışlar, yazılar yazmışlar. "Koruma" kültürünü verememişiz ne yazık.
    Fotoğraf çekimleri çok güzel, kutlarım.

    YanıtlaSil
  3. Ne yazikki fethiye de turizm açısından durum çok vahim.Haberlerde çok gündeme getirilmeyip hersey güllük gulisyanlik gibi gösteriliyor fakat turizm bu sene fena. Birçok Otel kapatiliyormus öyle haberler alıyorum fethiyeden. Kaya mezarları da fethiye de çok yüksek bir alanda olduğu için ugramadigim bir yerdi. Fakat arkadaşlarımın paylastiklarindan buranin çöpler dönüştüğünü görmüştüm. Fethiyedeyken karagozlere gidip Letonya otelin olduğu yoldan devam edip o yarım adayı gezmeni de öneririm :) manzarası harika dir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke daha evvel alsaydım bu tavsiyeyi, döndüm artık bir sonrakine.

      Sil
  4. Bu isim yazma sevdamız da inanılmaz. Sümela'ya gittiğimde tavandaki isinlere inanamamıştım. Hayır kolay uzanılacak bir yer de değil, o azmi başka bir şeyde gösterseydiiik.

    YanıtlaSil
  5. Ne dünün, ne bugünün ne de yarının bir kıymeti var... Bu kadar bilinçsiz ve de görgüsüz insan nereden bitti diyecek oluyorum, balık baştan kokar sözü aklıma geliyor.

    YanıtlaSil
  6. Tarihe sahip çıkışımız gene gözlerimi yaşarttı :(

    YanıtlaSil
  7. Burcu mezarların depo ve kümes olarak kullanılmasına gerçekten üzüldüm :( Bu yazı yazma olayını da anlamıyorum çok gereksiz..

    YanıtlaSil
  8. Yabancının bu eserleri nasıl korudukları, restore ettikleri, ticari yönden nasıl faydaya dönüştürdüklerini gördükçe bu ülkenin vatandaşı olmaktan utanıyorum. Deniz kıyısına yapılan beton yığınlarına daha çok sahip çıkılıyor bu memlekette. Yıllar önce Bergama açık hava müzesini ziyaret etmek istemiştim. Pislikten geçilmiyordu. Şimdi nasıl bilmiyorum. Her taraf aynı anlayacağınız...

    YanıtlaSil
  9. Turizm değil dediğin gibi sadece ekonomi çok etkilendi, her açıdan, sonuçta dışa bağımlı bir ülkeyiz, maalesef ki, bir de lüzumsuz artistiklikler olunca ilerisi hiç düşünülmüyor... e tabi vergiler her türlü kat kat alınıyor gariban yurdum insanı ne yapsın, esnaf ne yapsın, iş yok, gelir yok, vergi gırla.. zor valla... Allah a emanet yaşıyoruz zaten, rızk da Allahtan hadi bakalım kolay gele, rast gele, hal böyle...
    Yazık yaa o yapıtlara, yazma aşkını anlıyorum da niye ağaç, masa, anıt, tarihi eser... onu anlamıyorum, hayret cidden yaa 😕😕😕😕

    YanıtlaSil
  10. ya bizim bu ülkede insanların bakış açısı değişmeli ama nasıl. Tarihi yerleri sadece taş olarak gören insanlar nasıl aydınlatılır. Yeni nesil bile çok cahil bu teknoloji çağında.
    Yöneticiler desen zaten ayrı bir dertler. Balık baştan kokuyor işte . Ya ne diyeceğimi bilemedim. İş dünyası turizm dünyası çok zor durumda. Epey bir kriz var aslında bunu herkes anlayabiliyor mu kim bilir.

    YanıtlaSil
  11. Şuna bak ya...hiç olacak iş değil..bu insanlar ne yapacak düşünen yok..yüzlerce yatırım, işsiz kalan binlerce turizm çalışanı..dün mektup yazmışlar Putin'e geri dönüş nasıl olacak bakalım...yaptıklarının ya sonucuna katlanacaksın, ya da yapmayacaksın..bu arada duyumlarıma göre ormansız,çorak Yunan adalarına turist yağıyormuş..

    YanıtlaSil
  12. Turizm beldesinden yaşayan sizden sektörle ilgili bir yazı bekliyordum açıkçası. Demek durum haberlerde duyduklarımızdan daha betermiş.Türkiye'nin imajını yerle bir eden bir cumhurbaşkanı mı desem başkakan mı bütün makamları sahiplendiği için ne diyeceğimi de şaşırıyorum.
    Turizmde çalışanların halini sarayda oturan ne anlar zaten çoğu 6 ay çalışıyor kazançları ne olacak bu insanların.O açılmayan otellerde kaç kişiye istihdam sağlanıyordu bunlar nasıl evini geçindirecek bir alternatif getirilmiyor. Esnaf kepenk kapatıyor bunlar sadece seyrediyorlar.Turizm krizini dile getiren yok çünkü başka önemli sorunlar var ortada. Ama şunu da bilmeleri gerek turizm krizi bir tek kendi sektörünü ilgilendirmiyor, tarımı da ilgilendiriyor, diğer sektörleri de ilgilendiriyor.Siyasi körlüğü bıraksınlar artık ülkenin her yeri alarm veriyor.

    YanıtlaSil
  13. Ülkeye sahip çıkamıyorlar, tarihe mi sahip çıkacaklar?
    Ya hükümetin bu vurdumduymaz tavırları öldürüyor beni. Tabi tuzları kuru. Ekmek yiyemeyen insanlar umurlarında mı?

    YanıtlaSil
  14. Üzüldüm :( Kaya mezarları çok güzeldir halbuki. Ne mutlu ki gittim oralara. Her şeyde böyleyiz maalesef.
    Turizm için de çok duyuyorum bu senenin zorluklarını, inanasım gelmiyor...
    Ölüdeniz'e gitmiş fakat nemden 2 saat duramamış kaçmıştım.
    Fethiye çok güzel bir yer!

    Umarım bu yazdıklarınız da düzelir :(

    YanıtlaSil
  15. Canım eski bayağı eski bir turizmciyim ... Nerede kaldı eski Alanya ve Fethiye diyecek kadar ... Durum içler acısı ... Bu işten evine ekmek götürenlerin durumu ise daha da vahim ... Çok iyi bilirim ki çoğu otel çalışanı sadece çalışıyordu bir iki yıla kadar ne zaman paralarını alabilirlerse... Çocuk okutanlar ev bakanlar ...
    İyi ki bu mezara çıkmamış ve uzaktan bakmışım oturup ağlardım herhalde ... Biz elimizdekilerin değerini hiç bilemeyeceğiz sanırım ...
    Bu arada Ölüdeniz i en güzel anında yakalamışsın şans yoksa insan yığınından fotoğraf çekilmiyor ve kirlilik de cabası...
    Bu da işin hoş tarafı olsun ...
    Sevgiyle kal canım

    YanıtlaSil
  16. Hale bak hayalet kovboy kasabasına dönmüş :((( eh, Tayyip ve AKP sayesinde olduğunu bilseler gam yemeyeceğim, lanet herif yüzünden her şey berbat oldu. Tarihi eserin üzerine kalp vs. çizmişler ne diyeyim yuh!!!:( yazıklar olsun:( kalemine sağlık Burcu'm.....sevgiler. :)

    YanıtlaSil
  17. Sevgili Burcu,tam da diyecektim;niye ne için gelsin ki turist,duygularıma tercuman oldu son cümlelerin.Şaşırmadım ne yazık.
    Yüzlerce çocuk Turizm bölümünden mezun,nasıl iş bulacak bu yavrular,herkes çıldırmış.
    Ama fotoğraflarında ki manzara o kadar güzel ki içime su serpti.Tebrikler.

    YanıtlaSil
  18. Çok üzücü degerlerimize sahip çikmamamiz.

    YanıtlaSil
  19. Ne zaman bilinçli bir toplum olacağız?

    YanıtlaSil