22 Haz 2016

Oyalar ve Kanaviçeler

Annemin büyük teyzesi, benim için özeldir. Yetmişine gelmesine rağmen çılgındır, evde dansöz kıyafeti bulundurur; canı sıkıldıkça mezdeke oynar.  En büyük hobisi telefon sapıklığıdır. Tanıdıklarını işletmeyi çok sever, reytingi de büyüktür ha ama bir bana tutmuyor numarası. Beni çok sever, seneler evvel evde kaldığımı düşünerek evine gelen doğal gaz tamircisine, beni söylemiş. Cüzdanından vesikalık fotoğrafımı çıkarıp göstermiş. Çocuk: "Olur buluşalım." deyince, koşarak geldi bana: "Elin herifine ne diye gösteriyorsun fotoğrafımı?" diye atar yaptım epey. "Kafkas'da buluşursunuz, ben de gelirim. Eli ekmek tutuyor çok da yakışıklı bir gör." ısrarları başladı. "Yahu teyze seninle tarzlarımız tutmuyor, senin yakışıklı anlayışın nedir?" diye sordum. "Alişan." cevabını alınca, konuyu sonsuza dek kapattık. Yığınla böyle utanma odaklı anımız var.

Evliliği birkaç ay süren teyzoşumun çeyiz sandığı umut ve hayallerle işlenen el emekleri ile dolu. Çoğunu fotoğraflayamadım ama nereden baksan elli yıllık danteller, kanaviçe örtüler, mendiller... Özellikle oyaları bileklik ya da saç bandı olarak kullandığımdan eskiden beri gözüm vardı. Teyzem de en sonunda bir kısmını sandıktan çıkardı, anılara olan hürmetimi bildiğinden saklamam için bana hediye etti. Kalan kısmını da Bursa'ya ziyaretine gitmem için rehin olarak sandıkta tutuyor ya da bana öyle söyleyip, yeniden evlenirim umuduyla kendine saklıyor; burası hâlâ muamma.






32 yorum:

  1. Ahahahaha Burcu'm, doğalgaz tamircisine resmini göstermiş ha olamaz ya! :)))))hani ben Karpuz Apartmanı'nda kullanayım bunu:)))ama çeyizlere bayıldım, hele yastık ve yatak takımı nasıl bir zariflik...müthiş...70 yaşında mezdeke oynamasına da hayran kaldım. Müthiş bir kadınmış.

    YanıtlaSil
  2. Böylesine hayat dolu teyzeye sahip olman senin için şans canım , tutulan pembeli kanaviçe favorim oldu hepside çok güzeller.

    YanıtlaSil
  3. Hahaha sevdim teyzeni ;)

    El emeği göz nuru, ne güzel hepsi de :)

    YanıtlaSil
  4. Ne guzel yas gecmis ama is bitmemis demekki hala icindeki cocugu yasatabiliyor. Hayat aslında hiçbirşeyi takmadan umudu kovalamakla güzel. Böyle birinin yanında yaslanmak imkansız bişey çok şanslısınız. Oyalara gelince harikalar bence sık sık ziyarete gidip kendinize hediye ettirin :)

    YanıtlaSil
  5. Teyzene bayildim yaa ne hayat dolu insan. Laf aramizda ben de oynamayi pek severim de evde oglan olunca olmayor genelde rol model oldugum icin daha maskulen yasamak zorunda kaliyorum yahu :)
    Sandiktan cikanlar ne kadar guzel. Bu arada saclarin da cok guzel canim ;)

    YanıtlaSil
  6. Oyaları ve kaneviçeler çok güzelmiş sandık çeyizlerinin olmazsa olmazlarıydı bu işlerdi bi zamanlar. Keyfli günlerde kullanın.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Gül cemalini görmek harika , ne tatlı ne güzelsin öyle maşallah sana...oyalara kanaviçelere hasta oldum hiçç görmediğim değişik örneklermiş teyzenin ellerine sağlık bizlere de sunduğun için teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
  8. Ne güzel yaa! Böyle enerji dolu teyze bana da lazım ki! Süpermiş =))
    Oyalar, kanaviçeler ne emek var, maşallah!
    Keyfiniz daim olsun ;)

    YanıtlaSil
  9. Teyzeniz hayat dolu bir insanmış. Allah hayırlı uzun ömür versin. Kanaviçeler özellikle sdvdiklerim. Oyalar da bilekte çok güzel dufur gerçekten.

    YanıtlaSil
  10. Her aileye böyle çılgın bir teyze lazım. İnsana yaşam enerjisi aşılıyor maşallah . Allah sağlık, mutluluk versin ona. El emeği ciciler çok güzel. Her biri sanat eseri gibi. Yapanın ellerine sağlık. İyi günlerde kullanın.

    Sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil
  11. Evli kalsaydı da böyle olur muydu acaba diye geçti içimden :)
    ben oyalara bayıldım. Annemde de var bir sürü kanaviçe. Şimdilerde eskiye rağbet var. Oysa ben evlenirken yüzüne bile bakmamıştım annemin benim için hazırladığı çeyize :)
    Kolyeyi çözemedim ama bayıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolye manasız görünüyor ama elimde tuttuğum kanaviçe motifinin bir parçasıydı.

      Sil
  12. Burcu ne güzel, ne tatlı teyzoşun var..Ne mutlu sana...Severim şen şakrak insanları, İnsanın enerjisini yükseltiyorlar...Kanaviçeler, oyalar ayrı güzel...El emeği, göz nuru, eskilerin olmazsa olmazı.. Neyse ki şimdilerde de moda oldu, güzellikler gün yüzü görer oldu..Sevgiler canımcım..

    YanıtlaSil
  13. Teyzene bayıldım vallahi... Böyle insanlar neşe verirler etraflarına. Allah başımızdan eksik etmesin hiçbirisini :)))
    El emeği göz nuru hepsi gerçekten ve teyzen çok haklı sana emanet etmekte. Sevip okşayarak kullanmak ne güzel olur onları :)
    Öpüyorum sizi ♥

    YanıtlaSil
  14. Aa bencede Alişan yakışıklı teyzen tam benim kafadanmış bayılırım neşeli insanlara.Merak ettim kendisi ziyaretine gidersen onunla da resim ekle :)

    YanıtlaSil
  15. Merhaba,

    Burada okuduğum metinler arasında en sevdiğim bu oldu :)) Özellikle ilk iki fotoğraf için de güzel duygularımı paylaşıyorum; genel olarak fotoğraflarınızı zaten beğeniyorum :)

    Renkli günler!

    YanıtlaSil
  16. Benim de annemin teyzesi çok kıymetli :) Eski insanlar ne tatlı, ne kalender ;) hem de bak ne hayırsever izdivaç hususunda :)
    Oyalara ben de bayılıyorum en çok da nazarlıklarımın içinde :) Annemden topluyorum köye gidince ;)
    Kanaviçeler de şahane ve işleyen, deneyen biri olarak söyleyebilirim ki çok da emek isteyen bir iş ;) Elleri dert görmesin teyzenin ;) Senin pozuna da bayıldım diyerek kapatayım yorumumu :)

    YanıtlaSil
  17. Kahkaha attım yaa süperteyze :)))) doğalgazcı haklı yani saçlar gözler müthiş sende.

    YanıtlaSil
  18. HAH HAH HAH BU TEYZEYE BAYILDIM :))))
    bunlar ne kadar güzel çeyizler öyle
    selamlar ve sevgiler

    YanıtlaSil
  19. çöpçatanlığı bıraksın teyze telefon sapıklığına devam
    ihtiyaç olursa telefonum açık her daim ;)

    sen de ne güzelsin

    YanıtlaSil
  20. Ben de teyzenize bayıldım :) Etrafımızda onun gibi insanlar çoğalsa ne savaş çıkar ne kıtlık olur. Bu arada ham ağaçlar çok moda oldu her tarafta. Masalar, sehpalar, servis tabakları gibi türlü eşyada görünmeye başladı. Bizim yaylada da o kadar çok kuru ağaç var ama değerlendirmesini bilmiyoruz maalesef.

    YanıtlaSil
  21. ah bayıldım teyzeye ve emeklerine ve hayatı okumasına.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  22. Burcu 'Alişan' cevabı ile gülümsedim :)) Teyze süpermiş neşeniz bol olsun :) Ben en çok kolyeyi sevdim hatta bu tarz intagramda yapanları gördüm dayanamayıp alıcam kendime :))

    YanıtlaSil
  23. Çok gülenin derdi çok gönlü hassastır aslında derler
    Öyle biri mi merak ettim
    Ama kesinlikle tarz, kesinlikle tanınası biri ve ne iz bıraksa kâr benlikte

    Öpüyorum gül yanaklarından

    YanıtlaSil
  24. Yerim ben o tatlı şeyi nolur benim de teyzem olsunnnnnnn 😘😘

    YanıtlaSil
  25. Ben bu güzellikleri kaçırmışım!
    ÇOk değerli bir kanaviçe takımı,üstelik ilk defa,gördüğüm müthiş bir örnek.
    Oyalarda öyle.Sen bunları ne güzel değrlendirir,kullanırsın şimdi.
    Teyzeni tuttum !
    Elinde tuttuğun ve sen çok bütünleşmiş görünüyorsunuz.İkinizde güzel ve durusunuz.

    YanıtlaSil
  26. Ya nasıl eğlendim bu yazıda. Ne çılgın teyzeymiş. Çok severim öyle çılgın ruhları, insanın canı sıkılmaz. Herdaim bir atraksiyonları vardır. Çok tatlı ya. O bi 70 yıl daha yaşar bence. İnşallah. Onunla tanışmayı çok isterdim. Kıymetini bil öyle teyzenin

    YanıtlaSil
  27. Teyzeni çok sevdim.harika bir yazı

    YanıtlaSil
  28. ÇOK ÇOOOK GÜLEREK TANIŞMAK İSTEDİM SİZİNLE:))MERHABALAR EFENDİMM:))AMA BUNLARI YAZARKEN HALA GÜLÜYORUM...MÜTHİŞ TEYZE HER EVE LAZIM...ALLAH DEMESİNİ DE FELLAH DEYİP OYNAMASI DA BİLECEK SEVİLEN TEYZE:)BANA ÖYLE KOMŞU LAZIM GÖNDERSENİZ BİRAZ TEYZENİZİ ...TELEFON NUMARASINA BAYILDIM MEZDEKE OYUNU HARİKA ...SEVGİLERİMLE KALIN

    YanıtlaSil
  29. Allah uzun ömür versin teyzenize. Çeyizindekiler ne kadar da güzelmiş.
    Ben de çok severim kanaviçe işli örtüleri, her birine bayıldım. Ayrıca ahşap askılar da gözümden kaçmadı. Çok yakışmış birbirlerine.

    YanıtlaSil