13 Tem 2016

İbrikçi

Yönsüz uçan kuşlar gibi dolaşıyorum Orta Çağ kalıntıları arasında, aklımda başını hatırlayamadığım bir türkü. Ayaklarımın dibinde yabani krizantemler, hardal çiçekleri...

Uzak bir köpek sesi; yönümü belirliyor. Güneş'in alnında son bir takat ile havlıyor bana. "Gelsene." diyorum. Mesafeyi koruyor; tedirgin, ürkek. Sırt çantamdan atıştırmalık bir şeyler çıkarıyorum. Bir kısmını yere bırakıp, geri çekiliyorum. Kaygılı gelip yemeye başlıyor. Birkaç adım yaklaştıktan sonra karşısında çömelip ellerimi uzatıyorum. Tanışıyoruz böylece. "Bir isim veren oldu mu sana?" diyorum, mahzun bakıyor. Cüssesinden korkup, ilişen olmamış pek. Çantamda ne var ne yok döküyorum. Su ve yiyecek bugün onun rızkı. Besbelli doymadı, en çok da suya. Tarlaların yakınında su havzası vardır umuduyla koyuluyoruz yola. Birazdan hızlanıp önüme geçiyor. Ardı sıra tırmanıyorum bayırı. Beni bir yere götürüyor, bu çok açık. Yoldan geçen motorlulara havlıyor; himayesindeyim artık. Nasıl da centilmen.

Mezarlığa dayanıyor yolumuz. Üstü kapalı beton bir alan; içerisinde üç musluklu çeşme, ardında musalla taşı. Su sesini duyduğu halde kapıya yanaşamıyor. Defalarca kovulmuş olmalı buradan; tekmelenerek, taşlanarak. Elimdeki minik şişeyi doldurup, yanına varıyorum. Kana kana içiyor, Sonra bir daha ve bir daha bu böyle epey sürüyor. Sonunda derin solukları diniyor, sedir ağacının gölgelediği yere geçip uzanıyor. Gidip tüm muslukları açıyorum. Yalağı doldurmak niyetindeyim. Çevreden bir şeyler bulup iç içe balyalıyorum. Balyayı deliğe tıkayıp suyun yalakta toplanmasını sağlıyorum. İnce ince akıyor su, bu iş sandığımdan uzun sürecek. "Biraz dolaşalım mı İbrikçi?" diye sesleniyorum. Evet ona bu adı takıyorum. Bizimkiler dizisinde geceleri sokak köpeklerini peşine takıp, apartmana sokmaya çalışan bir garip ressam vardı, İbrikçi diye anılırdı; yâd etmek istiyorum.




23 yorum:

  1. Eğer cennet varsa, kesinlikle yeriniz orası... İbrikçi ismi ne de yakışmış. Su gibi aziz olun :)

    YanıtlaSil
  2. Bu sıcaklarda tüylerinin içinde hayvanlar ne yapsın çok iyi etmişsin canım senden resmen su istemiş yaptığın iyiliğin mükafatını Allah sana fazlası ile versin.

    YanıtlaSil
  3. ahh bayıldım anına,yaşadığın güzelliğe,ibrikçi'nin zekasına.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Tebrik ederim Bu insanlık ve vicdan meselesi.

    YanıtlaSil
  5. Sen ne güzel bir kadınsın ♥
    Yoluna hep senin gibi güzel yürekliler çıksın inşallah :)

    YanıtlaSil
  6. Ben asla böyle davranamazdım o havlayınca zaten korkakdım hiç üşenmeyip pet şişeyle sumu taşıdın? Okuyunca utandım ne yalan söyleyim :(

    YanıtlaSil
  7. İbrikçi güzel isim olmuş. Su ve yemekten mutlu oldu hayvancağız.

    YanıtlaSil
  8. Hiyy canım benim kana kana nasıl içmiş! Ellerine sağlık, sana da böyle su versinler hiç susuz kalmayasın!

    YanıtlaSil
  9. Burcu'm Allah o zavallıcığı iyi ki senin karşına çıkarmış, böyle yerlere su koymak şartı, canım nasıl da susamış:((( su gibi aziz ol...

    YanıtlaSil
  10. çevremde neden sen gibi insan yok?

    YanıtlaSil
  11. Burcu blogun tasarımı değişmiş, yeni gördüm :)
    Ben kıyamam ona ya nasıl da susamış ve açıkmış öyle, iyi ki seni oraya götürmüş ne güzel yapmışsın suyunu içirmişsin.. Güzel yürekli Burcu, adı da çok anlamlı olmuş ^.^

    YanıtlaSil
  12. "Bir sokak köpeğine su içirdim." ana fikri böyle mi güzel anlatılır. Uzak köpek sesi bunun altını çiziyorum çok beğendim. Yüce gönlüne, kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
  13. Güzel insanlar var, o halde umutta var..

    YanıtlaSil
  14. Ah Burcucum ne merhametli iyi yürekli insansın. Allah ta senin karşına hep güzellikler getirsin arkadaşım. Annemin duasını edeyim sana da "başucun göl, ayak ucun pınar olsun"
    gözlerimi doldurdun be güzelim içim ferahladı.

    YanıtlaSil
  15. Burcucum sen anlatılmaz yaşanırsın...Sevgiler canımcım...

    YanıtlaSil
  16. yureğınıze sağlık sıcakta hayvanlar oluyor kendımızın yerıne koyalım susuz durabılırmıyız

    YanıtlaSil
  17. meleklerin varlığına inamazdım... zontaymışım...

    YanıtlaSil
  18. Benim yazılarımı okuduysanız benimde baktığım bir sürü can lar var çok üzülüyorum nasıl terkediliyorlar hemde ormana bu aralar İzmirde olmak zorundayım ama ormanda terkedilen canlara ve bahçemde ki canları beslemek için gün aşırı 2 araç değiştirerek köye gidiyorum..bu dünya sadece bize ait değil..yazınızı gözlerim dolarak okudum o canların bakışlarına dikkat edin minnetkarlığı göreceksiniz sevg ve dostlukla...

    YanıtlaSil
  19. Kıyamam ne çok susamış bu sıcak günler en çok onlara zor :(

    YanıtlaSil