4 Ağu 2016

Bebek Kaplumbağalar

Kış aylarında bir kaplumbağa ailesini otobandan kurtarıp, evin yanındaki ormana bırakmış çok geçmeden ak meşenin altına yerleştiklerini görmüştüm. Ara sıra kendileri ile karşılaşıp tek taraflı da olsa muhabbet ediyordum. Geçenlerde eve çıkarken baktım, bayırda bir bebek kaplumbağa, avare avare dolaşıyor. Elime alıp yolun kıyısına getirdim. O kadar minikti ki dokunurken incitecekmişim hissine kapıldım.  Biraz aşağıda hastalığından mütevellit ses tellerinde sorun olan Müfit Amca'yı fark ettim, denizden geliyordu. Her zamanki gibi boynunda hastalığını gizlemek isteyen bir fular vardı. Kısık bir sesle: "Bu seninkilerden." dedi. Anlayamadım, yormak istemediğimden üsteleyemedim de. Tepkisizliğimi görüp açıklama yapma ihtiyacı duydu; meşe ağacına giden yolu göstererek, "İki yavrusu var." dedi. "Hadi canım." diyerek bebeği yerden aldım. Müfit Amca'ya teşekkür edip, ağacın yanına gittim. Oyukta anne ve bir bebek vardı. Diğer miniği de yanlarına bıraktım. Eli boş olmazdı, tadını sevdiklerini bildiğim birkaç dal beyaz zakkum toplayıp yuvalarının önüne koydum.

* * *

Bugün, bebeklerle tanışmamın üzerinden iki gün geçmiş olduğunu fark edip yeniden yuvaya gitme isteği uyanıyor içimde. İyi olup olmadıklarını kontrol etme güdüsü işte. Gidip bakıyorum, her şey yolunda; uyuyorlar. Kuru otların çatırdamasını önlemek için parmak uçlarıma basa basa yanlarından ayrılıyorum. Yolda anneleri onlara nasıl sesleniyor diye düşünüyorum. Bir isim de ben vermeliyim. Birine Hasret, diğerine Gültekin diyorum. Kaplumbağaların ömrü uzun olur biliyorum...


40 yorum:

  1. Çokk şirinler yerim onları....ayrıca kızımın çok sevdiği varlıklar.İlgilendiğin için Allah mükafatını versin canım.

    YanıtlaSil
  2. Sen ne güzel hayvan dostu bir insansın ya hiç birini ayırt etmeden seviyorsun ben elime alamam uzaktan severim sadece çok şirinlermiş

    YanıtlaSil
  3. Bebekleri de olmuş demek, çok güzel :)
    Bu aile senin eserin. Yoksa ezilip gitmişlerdi.
    İsimlerine de bayıldım, harikasın sen.👏👏💙

    YanıtlaSil
  4. İzmir'de bahçemizde bulmuştuk böyle bir tane. Bir kaç hafta sonra bizim salatalık, kabakları yemek suretiyle bayağı büyümüştü. Hahaha, bahçeye çıkıp yarısı yenmiş salatalık toplamak hiç hoş değildi ama kızılmıyor ki bu şekerlere de :D

    YanıtlaSil
  5. :) bak aklıma ne geldi.. ben bir dönem bir anaokulunda müdürlük yaptım. nerden bulmuşlar bilmem bir kaplumbağa bulmuşlar, getirmişler anaokulunun bahçesine koymuşlar. çocuklar şehir çocuğu, bir iki uyarmama, davranışımla örnek olmaya çalışmama rağmen baktım olmuyor hayvanı ellemekten üstüne pastelle resim çizmekten perişan edecekler. planımı yaptım, kaplumbağayı kaçıracaktım. gel gör ki, anaokulunun sahibi hayvana "maskot" diyor, anaokulumuzun evcil hayvanı diyor, diyor da diyor, anlamıyor onun yerinin yurdunun doğa olduğunu.. bir sürü de kamera bahçede, hayvanı nasıl kaçıracağım?! resmen hapishaneden kaçma planı gibi ince bir plan yaptım ve bir akşam üstü en ağlak çocuklardan biri herkesin dikkatini üstüne çektiği anda hayvanı kaptığım gibi önceden hazırladığım arabamın bagajının içindeki serin, kuytu, biraz suyu ve yaprağı olan kutuya attım. paydosa kadar 2 saat geçmek bilmedi, sıcak iklim hayvanı ama ne olur ne olmaz.. neyse paydosta koşa koşa atladım arabaya, en yakın ormana kırdım direksiyonu, hayvancığı okulun 20km ötesine ormanın derinliklerine bıraktım.. ertesi günlerde çok aradılar bahçede, ben de onlarla aradım, ama yüzümdeki gülümsemeyi, kalbimdeki ferahlığı tarif edemem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı aileler çocuklarına oyuncak alır gibi hayvan alıyorlar. Çocuk, bakma sorumluluğunu yerine getiremeyince de sokağa atıyorlar. Sizinkisi de buna yakın bir durum, doğru karar verip başarılı bir operasyona imza atmışsınız, kutlarım.

      Sil
  6. ellere bak :) herşeyin küçüğü sevimli yaa

    YanıtlaSil
  7. Tüm canlılara karşı herkes sizin kadar duyalı davransa, bir kaplumbağa ailesinin hayatını kurtarmışsınız ne mutlu size...

    YanıtlaSil
  8. Nasıl güzeller onlar öyle . Ömürleri uzun olsun

    YanıtlaSil
  9. Çok tatlı ya..Bende çok severim kaplumbağaları üstelik kıskanırım da evlerini sırtlarında taşıdıkları için..

    YanıtlaSil
  10. Keşke onlar kadar uzun yaşayabilseydik :) Ben hayattan bir şey anlayamadan 40 lı yaşlarıma geldim de :)

    YanıtlaSil
  11. Yavru kaplumbağaların bağda gezişlerini hatırladım.

    YanıtlaSil
  12. Bir iyilik yaparsın ama her zaman çoğa dönüşür ve devam eder. Kaplumbağaların yoldan kurtulup aile olmaları da böyle olmuş. Sen de büyükanne oldun erkenden...

    YanıtlaSil
  13. nasıl da güzeller canını sevdiklerim.

    YanıtlaSil
  14. ben şimdi uyandım Hasret Gültekin olayına, ilk defa burada dinlemiştim zaten :(

    YanıtlaSil
  15. adlarını duyunca içim sızladı.
    giriş-sol üst fotodakiler kimler?

    YanıtlaSil
  16. Burcu ne kadar güzeller :)) Seninle karşılaştıkları için çok şanslılar başkası olsa kimbilir ne yapardı :(

    YanıtlaSil
  17. ♥ ♥ Ölürümmm çok sevimliler çok şanslısın tabii onlarda

    YanıtlaSil
  18. Şekerleer :) Bebek olanları değil de baya büyük olanlarından görmüştüm ama onlar korkutucu görünüyor :D

    YanıtlaSil
  19. yaaaa şu tatlılığaa bakar mısınnnn 😌😌😌😌

    YanıtlaSil
  20. Çok güzellerahat 😍😍😍

    YanıtlaSil
  21. İyi poz vermişler ayrıca, genelde korkuyorlar yaaa 😉

    YanıtlaSil
  22. Minişler şahane ♥
    Geçen bayram köyde bulduk bize bir tan, Arden paşanın eline vermek gafletinde bulunduk :/ İki bebek birbirine baktı baktı bizimki iriliğini kullanıp kafasını ağzına sokarken yeter dedik. Çok muhabbet kurmaya gerek yok.
    Bulduğumuz yere bıraktık sonradan.

    Şahane bir duyguydu onu sevmek ama ♥

    YanıtlaSil
  23. Başarıların devamını dilerim. Banada beklerim.

    YanıtlaSil
  24. İyi kalpli Burcu'cum heşeyin küçüğü sevilir derler ya kaplumbanın minik halide pek şirinmiş.

    YanıtlaSil
  25. Of of of Burcu kaplumbağalar çok şirindi de o isimleri koyarken;
    İçim acıdı ağlattın beni yine...

    YanıtlaSil
  26. Çok tatlısın çok iyisin. Bu arada yazılarını okurken cocuklugumda okuduğum şeker tadindaki sevdiğim kitaplardaki hikayeleri okur gibi oluyorum. Kitap yazsana!

    YanıtlaSil
  27. Yaa ne kadar tatlılar, kaplumbağaları o kadar çok seviyorum ki 😍

    YanıtlaSil
  28. benim bahçemde beslediğim bir yavru kaplumbağam vardı. O kadar şekerler ki.

    YanıtlaSil
  29. Çok güzeller keşfe çıkıp yollara dadanmasınlar inş:)

    YanıtlaSil
  30. Ömürleri uzun olur inşallah ve iki ile kalmasınlar daha da çoğalsınlar. Çok sevimliler :)

    YanıtlaSil
  31. Sizin gibi güzel yürekli insanlar dolup taşsa keşke :) Ne güzel fotolar ayrıca.

    YanıtlaSil
  32. İyilik yap,denize at;mutlaka bir bilen var.

    YanıtlaSil
  33. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil