15 Eyl 2016

Güz Yangısı ve Alıçlar

Gece inmesine rağmen şekerpare ağacında tek yaprak kımıldamıyor. Sonbaharın geldiğine dair tek ibare gözlerimde. Bahar alerjim ayyuka çıktı yine. Gözlerim kaşınıyor, yanıyor. Israrla damla kullanmıyorum, ilaç kullanma konusunda kırılmaz bir inadım var. Üstesinden geleceğime inandığım konularda kimyasal almamaya çalışıyorum. Şimdi bile klavyeyi ara ara bırakıp tatlı tatlı kaşıyorum gözlerimi. Bu durum en çok kitap okuma süreme ket vuruyor. Yaşar Kemal'in Bir Ada Hikayesi dörtlemesi haddinden fazla kaldı elimde. Seride üçe geldim; iyi de gidiyor tekrara düşse de betimlemeler güzel. Öyle masalsı bir anlatım ki kanepede uyuyakaldığım çok oluyor. Dalmalarımda, Ata'nın sabah yedi olmadan uyanışlarının da payı var. Bir de alıçların; kayalıklar arasında bulunan alıç ağaçlarına ulaşmak için keçi gibi tırmanmak gerek. Bu da hayli yoruyor beni. Bu güz öyle çok alıç topladım ki ipe dizip kolye olarak boynumdan tek tek yemenin dışında, marmelatını da deneme niyetindeyim.



26 yorum:

  1. Geçmiş olsun. Ben de gözden çok çekenlerdenim.

    Alıç harikadır. Dağların, tarlaların ağacı. İlkokulda çok alırdık satıcılarından. Şimdi rastlamıyorum.

    YanıtlaSil
  2. Bu köşe çok çok güzel. Güneşin sızdığı divanlarda kedi gibi kıvrılıp, kitap okumak arada da şekerleme yapmak nasıl bir keyiftir? Divanlar çıktı hayatımızdan, ben seviyorum. Perdelerden bizde de var annem örmüş saklıyorum, divan örtüleri de aynı şekilde.Bir de tek kişilik somya divanlar vardı, kimse görmediği zaman üzerinde deli gibi zıplanılan. Ne güzel, huzurlu bir köşeniz, eviniz var. Allah içinizdeki huzuru daim etsin. Pencereler, pimapen olmayan sağlık sızdıran pencereler.. Kolyesini yiyeni de ilk duydum, pratik kulağa hoş geliyor. Göz alerjisi için soğuk kompres ve yeşil çay petleri koymak işe yarayabilir. Huzurla kalın..

    YanıtlaSil
  3. Burcu'm geçmiş olsun:( umarım çabuk atlatırsın alerjini. Sedir, perde ve yastıklar bir içim su olmuş, kim işlediyse eline sağlık olsun. Sabırlısın bir kitap beni uyutursa okumuyorum:))))ve unutmadan afiyet olsun:)
    Bücürük'le sevgilerimizi bıraktık.

    YanıtlaSil
  4. Sanırım hiç yemedim.

    Ben de en son ana kadar ilaç kullanmayı sevmem, geçti geçti...

    YanıtlaSil
  5. işte bunlar hep bitki aşkından bak inat etmeyip damla damlatmalısın mutlaka rahatlatır biraz.

    YanıtlaSil
  6. Bu bizim bildiğimiz çitlembik değil mi? Alıç adını da marmelat yapıldığını da sizden öğrendim. Kitap okuma köşeniz harika. Güzel de uyunur orada:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz çitlembiğe melengiç deriz; kuruyunca petrol mavisi bir çerez olur. Alıç ise daha büyük, çekirdekli ve yumuşak bir meyvedir.

      Sil
  7. Harika alıç lar. Markalarının tarifini bekliyorum. Boyna kolye yapıp yemek ... ne farklı ve ozelsin

    YanıtlaSil
  8. çok geçmiş olsun Allah şifasını versin her sefer aynı dert çok zor
    kanepe çok güzel türk kültürünü yaşatan çok az kişi kaldı

    YanıtlaSil
  9. Alıç çok lezzetlidir. Kitap okuma köşesi de çok keyfli görünüyor.

    YanıtlaSil
  10. Şimdi ben senin resimleri hep severim de o köşe var ya o köşe..o biraz hain olmuş.
    Hani bakıp içi gitmeyen,ah keşke demeyen olur mu bilmem
    Ben inledim
    O kadar diyeyim :D

    İlaç konusunda sanırım doğrudur yaptığın. Ben çok dirayetli sayılmam, baş ağrısı geldi mi majezike yapışırım doğrusu. Migren,yoruyor beni :-)

    O köşe var ya o köşe..paha biçilmez nefis.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Çocukluğumda alıç iplere takılmış pazarlarda satılırdı alıp kolye gibi boynumuza takar zevkle de yerdik. Şimdilerde hiç bulamıyorum. O köşeye bayıldım çok güzel çok.
    Çok geçmiş olsun ,selam sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. gözlük takmak iyi gelir belki.. çok geçmiş olsun sevgiler bıraktım 🌹

    YanıtlaSil
  13. Burcum geniş zaman da dönüp bu güzelliklerle ilgili,doya doya okuyup,yorum yapmak istiyorum.
    sadece Atam'la ilgili uğrayayım şimdilik,dedim."Tatlım yaka kısmının ön ortasını bulup,çekinmeden,kafasının girecegi kadar bir çintik makasla kes.Orayı içine katlayıp elinle,dikebilirsin,yada,sürfile dediğimiz teknikle sıkısıkı dik,iplik atmasın diye.
    Güzel yayınlarını sindire sindire okumak için geleceğim.
    Aceleye gelsin istemiyorum.Şimdilik hoşcakal.En iyi saatlerimde görüşmek üzere.Öptüm sizi güzel anne-ve oğluş....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merih Öğretmenim, ilgin için çok teşekkür ediyorum. Yakanın ortası Mustafa Kemal Atatürk baskısının, Kemal'ine denk geliyor. Nasıl keseceğim bilemiyorum ama başka türlü de olacak gibi değil. Umarım başarabilirim. Biz de öpüyoruz seni.

      Sil
  14. Hayalimdeki ev. Nasıl da sıcak ve samimi. Huzurla,mutluluk içinde oturulacak bir yuva. Bu ev sizin olabilir mi? Yanlış anlamayın sakın. Şehir hayatında biraz zor da..
    Gözleriniz için geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Şehirde değil zaten, yarı zamanlı kırsalda yaşıyorum.

      Sil
  15. Kitap okuma köşesine bayıldım.Çok geçmiş olsun size de.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. Sevgili Burcum; Bütün gün ara ara aklıma takıldın bugün.
    Bu güzel huzurlu,sedir ve kırlentlerin arasında,ikindi uykusu koynumda bir evlatla uyumak,dinlenmek istedim.
    Bol bol vakit geçir Burcum,zaman çabucak büyütüyor yavruları alıp taa okyanuslar ötesine de götürüyor araya yıllar giriyor özlemini bile dile getiremiyorsun ki yavru üzülmesin etkilenmesin...

    Bir de " Yaşar Kemal ve Bir Ada Hikayesi,Dörtlemesi harika bir seçim...
    Daha yeni bu sene peşpeşe yeniden okudum,hala etkisindeyim...Tekrar çok olsa da sıkılmadan,kah ağladım,güldüm,imrendim,utandım çoğuda,( Karıncanın bile su içebildiği kıyıları olan denizi adalara,
    hayran kaldım,bazen günümüze uyarladım,neyse uzatmayayım bitir üzerine bir daha yazışırız.
    Girit'den,Kafkaslara,Orta Doğuya uzanan bu insanlık dramının,neden bitmediğini bir kez daha anladım ne yazık.
    Gözlerini ihmal etme,benim kızların birinde de var.Zor bir durum.
    Alıçlar çok güzel görünüyor.Afiyet olsun.Çocukken kolye yapardık bizde.Tadı geldi genzime.
    Ata'nın cicisini yaparsın sen zor değil,olsun,sonuçda tam kalbin olduğu yerde Kemel ismi Atatürk ona küsmez ki sevinir bile.
    Öpüyorum sizi,kucak-mucuk,mucuk...

    YanıtlaSil
  17. Kaç sene oldu alıç yemeyeli:( çocukluğum da ipe dizilmiş satılırdı boynumuza takardık kolye gibi tek tek yenirdi keyifle.

    YanıtlaSil
  18. Burcucum geçmiş olsun..Çok zor alerji işi...Benimde kolumun üzerinde bir şey çıkıyor..Her yaz uyuz uyuz kaşınıyorum :)) Neyseki kışın kendiliğinden sönüyor :)) Benim sıkıntım yaz ile ilgili ama bulamadım daha sebebini:))
    Okuma köşene bayıldım...Ben zaten çok merak ediyorum senin evini...Bir gün tamamını koysan da ..Şöyle keyifle baksam...:)

    YanıtlaSil
  19. Oyy oy rahmetli annemin anlata anlata bitiremediği alıçlar hani çocuklukta olanlar insanın aklına kazınır ya anneciğimde bu meyveyi arar dururdu tadını özlerdi çünkü onun doğduğu yerde varmış evlendiği yerde malasef yetişmeyen bir meyve.
    Ayrıca çok geçmiş olsun alerji berbat birşey oğlumdan biliyorum ....okuma köşende yıllarca sefa süresin ...Atanın bluzu için bloguma yazmıştım, burda Merihte aynısını yazmış cnm. resme zarar olur diyorsan omuz kısmından nasıl olur diye düşündüm ama zor istersen bir terziye danış derim.

    YanıtlaSil
  20. Çok geçmiş olsun. 1 yaşımdan, Burcu'ya hamile kalana kadar çektim o illeti. Hamileliğimle birlikte geçti, gitti. Ancak bu sefer de yerini bitmek tükenmek bilmeyen hapşırıklara bıraktı :) Ah o köşe ne güzel öyle. Sonbahar güneşinde kitap okurken, insan tabii uykuya dalar. Alıçlara gelince... Çocukluğumun en sevdiğim tatlarındandır. Şimdi bile bulduğumda mutlaka alırım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. İlaç kullanmamak için direnme huyu bende de var. Şimdi sonbaharla beraber vücudum alerji oldu 1 haftadır inat ediyorum kaşıntıda başlayınca birazdan gideceğim sanırım doktora :/ Çok geçmiş olsun Burcu, dikkat et kendine.. Kanepen öyle güzel ki bütün gün kalkmadan pencereden ağaçara bakıp bende kitap okuyabilirim :)

    YanıtlaSil
  22. Önceklikle geçmiş olsun. Ben bu güzelliği nasıl kaçırdım. Çocukluğumun meyvesidir alıç. BENİM ÇOCUKLAR BİLMEZ BİLE.

    YanıtlaSil
  23. Ben marmelat ve reçel karışımı denemiştim fakat hoşuma gittiğini söyleyemem.

    YanıtlaSil