24 Eyl 2016

Karanfil'de Bir Sahaf

Birkaç günlüğüne Ankara'daydım. Kızılay'a inme imkanı buldum. Karanfil'de bir sahafa girdim, bana kalsa saatler geçirebilirdim ancak kısıtlı zaman buna izin vermedi. Yine de istediklerimin bir kısmını aldım. Birçok kitaba kaynaklık eden Çankaya, Mustafa Kemal Atatürk'ün Karlsbad Hatıraları ve durum öyküsünde üzerine kimseyi tanımadığım Saif Faik kitapları sanırım beni en çok mutlu edenlerdendi. Ata da eski bir fotoromanı inceledi uzun uzun. Ona uygun bir kitap olmadığından, başka bir kitabevine gittik. Seveceği türde kitaplar aldık, dayanamadım Eren Erdem'in iki ayrı yayınevi tarafından genişletilmiş olarak basılan kitabını aldım. Alanya'ya döndüğümüzde kitapları incelerken Emile Zola'nın ciltli kitabının arasında bir fotoğraf buldum. Arkasında Fatsa 1990 yazıyordu, ilk sayfadaysa bir imza 71 yılına ait. Kimin kütüphanesindeydi, kimlere arkadaşlık etti kim bilir. Birkaçında da gündelik not kağıdı vardı, bulduğum sayfalarda saklayacağım yine. Ne yazılırsa yazılsın anı barındırdığı için böyle şeylere çok önem veririm. Bazen kütüphaneden aldığım kitapların arasına minik bir papatya bırakırım, eşref saatimdeysem belki bir alıntı, bir not. Ancak şimdiye dek aldığım kitaplarda benzeri bir şey ile karşılaşmadım hı bir defasında ayraç olarak kullanıldığını düşündüğüm at yarışı sonucu bulmuştum ne talih.




24 yorum:

  1. Burcu'm Ankara'ya gelmişsin keşke haber verseydin, çok sevinirdim ama yazmışsın "Kısıtlı zamanım" diye o zaman bir şey diyemedim. İnşallah daha bol bir vaktinde buluşuruz :) Kitaplardan ikisi hemen gözüme çarptı Abdestli Kapitalizm ve Schindler'in Listesi...ikincinin filmini çok beğenmiştim kitabı eminim daha güzeldir. Ata da sana çekecek kitap kurdu olacak belli:) sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklımdaydın ama hani telefonda "Gelmeden bir hafta evvelinden haber verirsin." demiştin ya bu biraz spontane gelişti. Çok kalamadım zaten. Umarım bir sonrakine buluşuruz, hem seni hem Bücürük'ü görürüm ne tatlı (:

      Sil
    2. Ah,evetya habersiz gelinince insan üzülüyor,e şöyle güzel bir şeyler hazırlamak, evi temizlemek için vaktim olsun di mi ama?:)))yoksa habersiz de gelsen başımla beraber Burcu'm. Allah ne verdiyse yer, içerdik. :) Tamam bir sonrakine inşallah:)))çok seviniriz ikimiz de:)

      Sil
  2. Ne severim sahafları.O kokuya bayılırım,bıraksalar ben de saatlerce kalırım.Kendim para kazanmaya başlayana kadar hep sahaflardan kitap alabildiğim için ayrı bir hüznü de var bende.Zar zor biriktirdiğim paramla aklım öbür kitaplarda kala kala eve dönüşlerimi hatırlarım.Hele o ciltli kitaplar ,miss gibi kokarlar,sarı sarı sayfaları içinde yazandan öte şeyler barındırır.😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tozlu raflarda, yıpranmış kitaplar arasında geçmişi aramak ve kendinden önce okuyan birilerinin olduğunu bilmek hüzün ve huzur veriyor insana.

      Sil
  3. Annemin kütüphanesindeki kitapların arasında bulduklarım beni çok mutlu ettiğinden ben de kitaplarımın arasında birşeyler bırakmaya karar verdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçükken kağıt paralarımı kitap arasında saklar, sonra da unuturdum. Kardeşlerim bulursa kanıtlayamaz, harçlığımı bulanla paylaşırdım.

      Sil
  4. Ankara dönüşü el kol doluymuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Angara simidi de aldım, emektar Mülayim (dağcı çantam) sırtımda homurdandı durdu.

      Sil
  5. Ben de Zafer Çarşısının oradaki sahaflara giderim.Siz Kızılay'da hangi sahafa gittiniz merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birlik'teki Çağdaş Sahaf'a gittim.

      Sil
  6. Heralde tüm kitap severler aynı şeyleri hissediyor sahaf dükkanları bana çok romantik gelir oralardan kitap almak çok zevkli ama galiba dar olduğu için ben kitap cafelerini tercih ediyorum.

    YanıtlaSil
  7. Geçen sene Karlsabad'da Atamızın kaldığı oteli gördük. Okuduktan sonra kitap hakkında yazarsınız umarım. Sahaflar her zaman ilgi çekmeye devam edecek. Ben de seksen öncesinin Zafer Pasajına uğrardım öğrencilik yıllarımda... Selamlar

    YanıtlaSil
  8. Ben de olsam çok etkilenirdim o kartpostalın eşlik ettiği zamandan,taşıdığı izlerden. Hayatın verdiği özel bir hediye gibi . ..önemserdim.

    Aldığın kitaplar çok güzel.Sahaf tozu yutan biri olman da çok güzel
    Tanıdıkça daha çok seviyorum seni keşfetmiş olmayı

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Sahafları çok severim helede bazı kitaplardan anılar çıkarya...

    YanıtlaSil
  10. Sahaflar deyince içim cız ediyor. İstanbul'da üniversiteye ve Kapalı Çarşı'ya yakın Sahaflar en sık uğradığım yerdi. Oralarda kitap kokusunu hisseder insan.
    Kitap sevgisini küçük yaştan alan çocuklara da bayılıyorum.
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  11. Burcu istediğin kitapları almana mutlu oldum bu arada Atayı da gördüğüme sevimdim. Fatsa annemin memleketi :) Bende kütüphaneden aldığım kitapların arasına o zamanın tarihini ve gününü yazarım :))

    YanıtlaSil
  12. Sahafları çok severim. Tarihi yerleri gezmek gibi tarihi kitaplara bakmak.

    YanıtlaSil
  13. At yarışları mı ilginç bir profilmiş :)
    Küçük adam annesinin izinde... çok şanslı.

    YanıtlaSil
  14. Burcucum değişmiş buralar oooo :) ah sahaflar ayrı güzel. güle güle oku ktplarını. o fotodakiler kimbilir neredeler
    ankarayı özledim şimdi bu yzıyı görünce. sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Ay çok yakınımdaymışım. Karanfil ne güzeldir ya. Uzun süredir gidemedim.

    YanıtlaSil
  16. harika görünüyor kitaplar. sahafları çok severim. ankarada yaşamama rağmen fethiyeli olduğumdan benim sahafım orada. her yaz tonla yüklenir gelirim. sahaflar candır =) güle güle okuyun =)

    YanıtlaSil
  17. oyyy kitap tutan ellerini öperim onunn nasıl da dikkatli:)) kitaplar arasından çıkanlar iki kez yaşanmışlık katmış ,keyifle okuyun hepsini.

    YanıtlaSil
  18. Kitapların arasında ki notları ben de çok severim.Acaba ne düşünüyordu da yazdı diye düşündürtüyor insana.Sahaflarda ki kitaplar daha samimi daha yaşanmışlık sahibi gibi geliyor bana.Ayrıca Ata'ya da bu şekilde örnek olmanız kitabı sevdirmeniz çok güzel tebrik ederim gerçekten.

    YanıtlaSil