9 Eyl 2016

Yılkı

Yağız, doru, al, beyaz... Onlarca yılkı at, ovanın bir başından diğer başına alabildiğine koşuyor. Kâh sel yarıklarından tırmanıp tepelerdeki ağaç gölgelerine çekiliyor kâh yardan inip su kaynaklarının başında vakit geçiriyor.
Tuza ihtiyaç duyduklarını bildiğimden beş kiloluk sofra tuzlarından birkaç paket alıp vardım ovalarına. Suyun yakınlarına döküp çekildim. Yanlarına yaklaşmak mümkün değil, beni tehlike belleyip adımlarımı gözlüyor ve her defasında aksi yöne koşuyorlar. Aslında bu, mesafe koyup çekilmeyi yeğleyen uzlaşmacı bir tavır.
Onların bir sahibi yok, bundandır ki birbirlerini sahiplenmişler. Gruplar halinde yaşıyorlar. Eyerleri yahut yularları yok, ait oldukları yerde; doğadalar.





24 yorum:

  1. Burcu'm yılkı atlarıyla ilgili çok şey duymuştum ama çoğunu unuttum tabii, aklımda kalan - eğer yanlış aklımda kaklmadıysa - bunları yaşlanınca bırakıyorlarmış:( üzülmüştüm o zaman sen yıllarca işine yararken üzerine kimbilir ağır yükler yükle..sonra yaşlandı diye at...ama iyi ki, bir aradalar, tuza ihtiyaçları olduğunu hiç bilmiyordum Allah razı olsun senden...ne kadar güzeller:) baksana ister misin zamanla sana alışsınlar? Kaçmasınlar...Ne harika olur..şapka pek yakışmış bu arada..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel. Yılkı ismini bilmiyordum. Demek bu atların isimleri böyle. Ama o özgürlük göstergesi gibi. Harikalar.

    YanıtlaSil
  3. Yakın zamana kadar yani on yıl öncesine kadar Datça'da da vardı yılkılar. Annemin çocukluğunda Hasa Dağı eteklerinde Aksaray'da da varmış. Ve Batı Karadeniz'de hala var. Turlarda görülen en güzel olaylardan.

    YanıtlaSil
  4. Yaşar Kemal'in atları onlar,İnce Memed'in dostları...

    YanıtlaSil
  5. Atları çok severim çok asil hayvanlar ortam tam benlikmiş 😉

    YanıtlaSil
  6. Özgürken ne kadar güzeller :)

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel,özgürlüğe kavuşmuşlar...

    YanıtlaSil
  8. Yılkı ismini ilk defa duydum.Paylaşım için teşekkürler.Blogunuzu takibe aldım.Banada beklerim.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  9. Amerikan filmlerinden kareler sanki çok güzel ama vahşi at bu belli olmaz ben olsam çok yaklaşamazdım yine

    YanıtlaSil
  10. Çok güzeller Vahşi batı filmini hatırlattı bana güzel günler dilerim.

    YanıtlaSil
  11. Yazılarına,yorumlarına,resimlerine,bilgi dağarcığının nitelikli özelliklerine bayılıyorum.
    Seni -bloğunu bilmiş olmaktan mutluyum.
    En üstteki fotoğraflaırn çok çok güzel
    Yılkı atların tuza ihtiyaç duyduğunu bilmezdim
    Yaşadığın şeye bayıldım

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Özgürlük gibisi var mı?
    Özellikle en üstteki fotoğraf sanki bir filmden fırlamış gibi... Ama aksine çok doğal da...

    Beyaz olanını sevdim ben uzaktan. Onu izlemek koşarken ne hoş olur.

    Mutlu bayramlar diliyorum sana

    YanıtlaSil
  13. Bazı fotoğraflar hayran olunası ilk fotoğrafı al boş duvara modelle o derece kusursuz.

    YanıtlaSil
  14. Çılgın dörtnala bir koşu başlar
    Nereye nereye?

    Belki Oramar
    Yakar kendi yazısının yapraklarını
    Sarı tanyerinin bulutlarından
    alnına durmadan yıldızlar kayar
    Ayağı sekili dağ köylerinden
    kaynağı bilinmez sulara doğru

    Bir resim değildir at ve sınırları
    tam çizilmemiştir.

    Tökezler bir düşün yamaçlarında
    Kişneyerek bir çavlana dönüşür
    Bekler Oramarın ıssız dağları
    ve altın nadaslardan doğan çocuklar
    yeni bir at gelinceye kadar...

    Onat Kutlar

    YanıtlaSil
  15. Harika fotoğraflar.Çünkü her şey doğada güzelleşiyor.Bana da yayınınız ve fotoğraflar ebnem Ferah'ın hoşçakal şarkısındaki sözleri anımsattı
    Ben bir kısrak gibi
    Gelmişim dünyaya
    Şahlanıp koşmak içimde var ... Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  16. Güzel bir ansiklopedik bilgi. Teşekkürler... Fotoğraflar her zamanki gibi harika.

    YanıtlaSil
  17. Tuza ihtiyaç duyuyor olmalarına şaşırdım.Bu benim hayalimdir özgür atları gizlenip seyretmek,çok şanslısın onlar da öyle zamanla aranız da yakınlık olabilir.
    Fotoğraflara bayıldım.

    YanıtlaSil
  18. Atlar özgürlüğü hatırlatıyor bana. Ancak yılkı deyince hüzünle doluyorum. Vefasızlığın adı...

    YanıtlaSil
  19. Nerden buluyorsun böyle farklı yerleri bayıldım yılkıyı hiç duymamıştım başıboş atmış öğrenmiş oldum sayende.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  20. Fotoğraflar film karesi gibi 👌👏👏👏

    YanıtlaSil
  21. okumak ayrı, fotoğraflara bakmak ayrı güzel.
    ova da adeta western filmi platosu.

    YanıtlaSil
  22. Sevgili Burcu,yine çok güzel, harika bir gözlem ve deneyim...
    Fotoğraflar yine çok güzel,ama birinci resim de,
    bütünleşen zarif hanım hele de sensen daha bir güzel göründü gözüme.
    Ellerine-yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
  23. Kitap yapsana sen bu postlardan Burcum, böylece fotoğrafların ve yazdıklarınla miss gibi olur valla! Diyelim yapamadın o zaman mutlaka bastırıp Ata'ya yazılı şekilde bırak bunların hepsini... İyi olmaz mı, bence şahane olur ;) seviyorum seni :)

    YanıtlaSil