17 Eyl 2016

Yol

Sürüp yeşertemediğim toprak, hani bir zaman gelecek kara kara zifte batacak.
Ölçüsüzce uzanan çayırlar ve tepeler habersiz; ışıklı meydanlara bağlanacak bu dağlar.
Patikayı kaplayan böğürtlen çalısı ölecek ilkin, sonra yabani incir ve defne.
Katır izleri, kekik kokuları silinip yitecek. 
Her şeyin tanığı olacak bu taşlar.
Pikaplar, minibüsler inecek Güney'e.
Yol kenarlarında polis memurları; benzin istasyonları, büyük aydınlatma direkleri...
Göğün dengesi bozulup Ay ışığı solacak ve çiğnenecek yavru bir kirpi.




26 yorum:

  1. Ya ben de okul açılıyor ve güz geldi diye depresyona girmiştim. Şimdi bu satırları okurken hepten mahvoldum. Bu ayda birçok güzel insanların ölümleri, ülkenin hali, ve dinlenememiş ben. Bana gerçi o güzel yorumunla renk verdin. Hadi bir de benim için mutluluk verici bir post yap nolursun; içinde aşk olsun, umut olsun, bahar olsun, güzellik olsun...

    YanıtlaSil
  2. Evet, tüm o kaçınılmaz olacaklara ağıt gibi, çok güzel bir yazı olmuş. O küçük yavru kirpi....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu manzaralar mutluluk yerine artık hüzün veriyor bana.

      Sil
  3. Resim yapıyorum " dediklerinde istek üstü çalışmak zul geliyor, fakat sen çektiğin fotoğraflar üzerine yazabiliyorsun hem de gönül teline değerek.
    Kitap yazsana sen, bu kelimeler kaçmasın bir yere.

    YanıtlaSil
  4. Okuma listesinde başlığ görünce Tarık Akan'ın yol filmiyle ilgili birşey sanıp girdim ama başka birşey çıktı. Bunu sen mi yazdın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birçok kişinin içinden gelenleri çok güzel yazmışsın kalemine sağlık.

      Sil
  5. ne güzel ifade etmişsin içim sızladı :(( şu güzellikleri mahvetmeye kimsenin hakkı yok çoçuklara miras bırakacak orman kalmadı

    YanıtlaSil
  6. Ah bu yollar kimine umut kimine hayal kırıklığı işte...

    YanıtlaSil
  7. Maalesef öyle olacak, keşke olmaması için bir şey yapabilsek, dur diyebilsek. Uygarlık mı bu? İnsan denen canlı türü diğer canlı türlerini ağacıyla, kirpisiyle, mahvetmekten başka ne biliyor?
    Yüreğine sağlık....
    :((

    YanıtlaSil
  8. işte molecular cloning ile ilgili bir iki makale okuyodum çevreme baktım lan dedim kopyalanmaya değer adam mı var? ama bak sen varsın klonlasak ya seni.

    YanıtlaSil
  9. Uzun bir yorum yazmıştım ama gitmedi problemi anlamadım sayfayı kapattım açtım düzeldi heralde. çok güzel satırlar şimdi bu paylaştığın resimdeki yerler yok mu olacak?

    YanıtlaSil
  10. Yol fotoları çok güzel olmuş ayrıca :)

    YanıtlaSil
  11. Ben bu tür konularla ilgili düşününce, kendi ayağına kurşun sıkan ya da bindiği dalı kesen insan benzetmelerini hatırlarım. İhtiyacımız olanlarla hiç ihtiyacımız olmayanları değiştirme konusunda neden böyle akıl tutulması yaşarız? Bu fotoğraf ve öyle yerler dursun artık, yapılanlar tercih edenlere yeter.

    YanıtlaSil
  12. Yüreğine sağlık,çığlık olmuşsun doğaya,ne güzel dile gelmiş.

    YanıtlaSil
  13. Yüreğine sağlık canım çok az kalan yeşil alanlarımızdan biri inş elleri değmez buralara.

    YanıtlaSil
  14. Yok olmasın bu güzellikler...

    YanıtlaSil
  15. Daha az etkileyici olabilir misin :)
    Akşamın bu vakti beni benden aldın yine...bayılıyorum satırlarına ve resimlerine

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Emeğine yüreğine sağlık tatlım insanlar kadar doğaya zarar veren bir canlı yoktur paylaştığın resimlerde ki güzellikleri gördükçe içim acıyor her yer beton yığınına döndü:(

    YanıtlaSil
  17. Paylaştığın fotoğraflara baktıkça kaçıp gitmek istiyorum buralardan. Bu düzenden, bu korkunç insanlardan. Huzur bulabileceğim, nefes alabileceğim bir yerlere kaçmak istiyorum.
    Ne güzel yazmışsın, anlatmışsın ellerine ve yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
  18. Burcu uzun süredir uğrayamadım bloguna yazını okuyunca içimi bir burukluk kapladı.. Ahh söylenecek söz bırakmamışsın.. Eksik olsa o evler, minibüsler ellemesinler artık şu güzel tabiata :(

    YanıtlaSil
  19. Bu yollar yakından bir şeye benzemiyor ama uzaktan cidden güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  20. Merhaba ben Nur
    Cok güzel ifade etmissin hiç bir şey eskisi gibi değil artık siliyor resmen
    Bu arada bloguma beklerim umarım gelirsin
    Sevgi ve saygılarımla
    Nur A.

    YanıtlaSil
  21. El değmemiş doğaya her baktığımda gözüdönmüş insanların eline düşmesin diye dua ederken buluyorum kendimi.

    YanıtlaSil
  22. O fotograflara ilistirilmis o post benj benden aldi icimde kocaman bir siziyla birakti.Ne diyeyim yureginize kaleminize saglik

    YanıtlaSil