4 Eki 2016

Avluda Asmalar

Bu yıl yaz, gitmek için pek telaşlı değil. Günler kısalmasına rağmen Güneş batmaya yakınken bile aynı yakıcı etkiyi göstermekte. Öğle saatlerinde çevrede dolaşırken soluklanabileceğim bir yer arıyorum. Terk edilmiş eski evlerden birinin bahçe çitine yöneliyorum. Çeper bağlantısını sağlayan demir parçalar, yağmurlardan paslanmış; tahtalar şişmiş. Çitin kapısı, tok bir gıcırtıyla açılıyor. Diğer evlerde olduğu gibi bu evde de birkaç metrelik avlu ve yaşlı bir üzüm asması var.
Köhne çardağa sarılmış asma yapraklarının lime lime olan yamalı gölgesinde bir süre dinlenip, kimisi kurumaya duran salkımlardan bir tane koparıyorum. Geciken hasat, üzümü pekmezlik yapmış; şırası boğazımı yakıyor...






23 yorum:

  1. Burcu'm evlerini, üzüm asmalarını niye terkedip gitmişler merak ettim şimdi...? Fotoğraflar harika her zamanki gibi. Eline sağlık.
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde Abla, kırsalda böyle evlere sık denk geliyorum. Şehir sevdası diyelim. Sanıyorum önceden kimi vakit gelip bahçelerine bakıyorlarmış. Sonradan ona da üşenir olmuşlar. Evler kimsesizlikten, yaşlanıp duruyor işte.

      Sil
  2. Burcucum devami gelecek diye bekliyorum ne guzel yaziyorsun. Fotolar da cok guzel. Ya oralarda tek basina gezmiyon di mi. Ben korkardım da^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Şehre uzak bir yerde yaşıyoruz. Kalabalıklardan uzakta kendimi daha iyi hissediyorum. Hem yakın korumalarım da var. Sokağın köpekleri ile aram çok iyi, her çıkışta biri mutlaka peşimde.

      Sil
  3. Tahta çitler ve kapıları çok seviyorum, ferforje modasından pek göremiyoruz ama eski halleri de çok hoşuma gidiyor. Asma, çardak bana hep sohbet, gölgeliğinde yapılan muhabbetler Allah ne verdiyse yenilen bereketli, kurgusuz sofraları hatırlatır. Annem bahçe işlerini çok severdi, O varken rengarenk sardunyalar ve küçücük bahçede üç asmacık. Kurudu hepsi bir razakı üzüm kaldı çardağa dolanan, üzüm veriyor mu desen yok ama kurumadan tutunuyor ya sanki benim için yılda bir de olsa onu görmek yetiyor. Fotoğraftaki asmanın hikayesi nasıldır kim bilir?

    YanıtlaSil
  4. Dalından üzüm yemek :) O kadar ütopik ki biz şehirde yaşayanlar için.Şanslısınız :)

    YanıtlaSil
  5. Üzümü çok severim hele şu mor üzümlere ayrıca bayılıyorum ama hiç daldan koparıp yemedim maalesef :(

    YanıtlaSil
  6. Burcu ya! Neden terketmişler bu güzelim evleri, bahçeleri, asmaları... Nereye gitmişler bu insanlar? Bir vakitler bu asmanın altında, bahçede kalabalık yemekler yenmiş midir? Çocuklar koşturmuş mudur? Ben hep bunları merak ediyorum... İçim acıyor sonra böyle fotoğraflar da, hüzünlü yahu bu resimler, üzümler şıraya dönene kadar yenmemişler bak, çok hüzürlü işte...
    Sen biraz sor soruştur, bize bu evlerin eski hikayelerini de anlat, anlat ki azcık teselli bulalım, tabii iyiyse hikayelerin sonu ;) Misal öbür köyde de varmış da bir bağevleri oraya gitmişler cümbür cemaat... Terketmemişler, hiç yitip gitmemiş sahipleri, mutlu mesut başka köylerde, memleketlerde yaşıyorlarmış de...
    E mi?
    Sağlıcakla kal ;)

    YanıtlaSil
  7. Böyle bir yerde yaşamak isterdim. Huzur.

    YanıtlaSil
  8. Yozgatta dedemin evi vardı orayı hatırlattın bana ben küçükken hatırlarım üzüm ağaçtan sarkardı huzur dolu bir yerdi Rabbim rahmet eylesin dedem vefat edince satıldı keşke satılmasaydı diyorum kıymet bilemedik

    YanıtlaSil
  9. Lime lime yaprakların yamalı gölgesi...

    Müthiş tasvir.

    YanıtlaSil
  10. Yaşanılası güzellikler. Bu güzelliklerin farkında bir kalem ve objektif:) Sayenizde biz de sebepleniyoruz bu güzelliklerden...

    YanıtlaSil
  11. Gerçekten "yazdan kalan" bir yazı olmuş, çünkü burada yaz falan kalmadı neredeyse kış geldi ama bu fotoğraflar beni aldı yaza, yazın o son altın sarısı ışıklarına, meyve kokulu son günlerine götürdü. Teşekkürler!

    YanıtlaSil
  12. o kadar güzel ki görseller , bayıldım , eskiyi , eskileri , yaşanmışlıkları görmeyi neden bu sevmelerim !

    YanıtlaSil
  13. Buralar bana Egeyi hatırlattı. Salihli taraflarındaki bağları ve bağ evlerini..Güzel anlatmışsınız, huzuru yanımda hissettim...

    YanıtlaSil
  14. Yine muhteşem kareler yakalmışsınız, tebrikler :)

    Bu arada, yaz gitsin mi artık lütfen :)

    YanıtlaSil
  15. İlk iki fotoğraf hoşuma gitti. Bizim de balkonumuzda bir asma var. Bakalım ne kadar büyüyebilecek. Amacım üzüm yemek değil de, biraz yeşillik görmek.

    YanıtlaSil
  16. Yaşadığı yerdeki saklı cennetleri görebilen şanslı kadınsın sen.
    Öyle de güzel tasvir etmişsin ki... Olsam,görsem,koklasam,o gıcırtıyı ben de duysam istedim.
    fotoğrafların zaten hiç "eh işte" olmadı senin. Başka gören gözlerin var, daha evvel demiştim bak yine söylüyorum

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Bakmakla-görmek arasındaki farkı gösteriyorsun bize Burcu....herkes yapamaz sevgiler :)

    YanıtlaSil
  18. Muhteşem görüntüler. Yaşadığın yeri detayları ile gözlemleyip güzelliklerini fark edebilmen önemli bir yetenek. Bunu çok az insan yapabiliyor. Kutluyor, ''harika ayrıntıların tadını çıkarmaya devam'' diyorum. Sevgimle..

    YanıtlaSil
  19. https://youtu.be/ATxRhKHVX7k

    YanıtlaSil
  20. Anadoluda her evde illaki bir asma vardır insanlarımız hem gölgesinden faydalanmışlardır hemde meyvesinden ama gençlerimiz şehir hayatını sevdikleri için bu güzelim evleri ve asmaları terk etmişlerdir bu yalnız asmaları gördükçe hüzünleniyor insan

    YanıtlaSil