14 Eki 2016

Expo Antalya

Bütün yaz aklımda olmasına rağmen bunaltıcı havada çok randıman alamayacağımızdan sonbahara ertelediğimiz geziyi nihayet gerçekleştirdik.

Sergiler, parkurlar, gösteriler, oyunlarla Expo'nun çok dolu bir programı vardı. Daha çok Ata'ya hitap eden bölümlerle ilgilendiğimden etkinliklere pek zaman ayıramadım. Dünya bahçeleri adı altında ülkelere has yapılar, bitkiler, yemekler ve ürünlerin sergilendiği bir alan vardı, sadece orada biraz vakit geçirdim. Afrika ülkelerinin hediyelik eşya evleri çok ucuzdu. Sudan bölümünde bir cüzdan beğendim. Otantik ve çok sıra dışıydı. Yirmi beş lira yazıyordu. Yumuşacıktı derisi. "Gerçek deri mi?" diye sordum. "Evet deve derisi, bizim orada çok var." deyince bıraktım hemen yerine. "Sizin için yirmi lira." dedi inci dişli zenci kardeşim. Hakiki deri kullanmadığımı izah ederek başka şeyler aldım. Hindistan'daki kokular da muhteşemdi bol bol tütsü aldım, hı bir de kırmızı bez çanta. Öyle sevdim ki hemen taktım, ne tatlı.

Teması, çiçek ve çocuk üzerine kurulu bir alanı gezmek Ata da beklediğim ilgiyi uyandırmadı. Çocuk adasındaki etkinliklerin hiçbirine katılmadı. Diğer çocuklar çizgi film kostümü ile gezen tiplerin etrafını sararken Ata, yanlarına dahi yaklaşmadı. Hediye edilen balonlardan, oyuncaklardan almadı. Trafik eğitim parkuru dikkatini çekti ama orada da alt yaş sınırı altı idi. Bir de bilim merkezini sevdi. Çok küçük olmasına rağmen olan biteni anlatmaya çalıştım. Tam Ay dedenin arkadaşlarından girmiştim mevzuya, "Anneciğim space shuttle var mı burada?" diye sordu. Nasıl da hafife almışım topiği. Tüm iş makinelerin İngilizce ve Rusçalarını uzun zamandır biliyordu fakat uzay araçlarını ne ara öğrendi bilemiyorum. Uzay belgesellerini Ata'nın yanında izlediğimi hatırlamıyorum, genelde o uyuyunca bir şeyler izliyorum. Bir defasında beraber kağıt havlu rulosundan mekik maketi yapmıştık. Belki o esnada söylemiş olabilirim. Çocukların hafızaları ne temiz, iyi sürülmüş toprak gibi. Sanıyorum yalnızca doğru tohumu serpmeli.














20 yorum:

  1. Ben de gitmiştim ve çok beğenmiştim. Umarım etkinlik bitince burasını yaşatabilirler.

    YanıtlaSil
  2. Benim kızım da hep tv de reklamlarda görüyor gitmek istiyor ama çok uzak olduğumuz için götüremem tabi. Böyle aktiviteler çocuklar için çok faydalı seninki neden sıkıldı acaba? Ama maşallahı varmış İngilizceyi nasıl öğrenmiş kreşte mi bizim kreşte ingilizce ders görmüyorlar bende diyorum küçükken yabancı dili daha kolay öğrenir başka kreşmi baksam ama alıştığı yerden almakta istemiyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kreşe gitmiyor. Renkler ve sayılarla başlayabilir, gündelik hayata uydurabilirsin. Örneğin bir meyveyi uzatırken hem Türkçe hem İngilizce olarak tanımlarsan daha kolay öğrenecektir. Ata, çizgi film izlemediğinden ilgi alanlarına ait belgeseller buluyorum onlar da yaşına göre hayli ağır ama yine de zevk alarak izliyor. Böylelikle yabancı kelimeleri daha doğru telaffuz edebiliyor.

      Sil
    2. Benim kızda aksine çocuk kanallarını kapattırmıyor bir de klip izlemeyi seviyor. Ben kreşe gidiyor sanıyordum evde çocuk oyalamak çok zor yaa kafa kalmıyor bazen:)Dediğin gibi kolayları öğretmek isterim tabiki önce benim öğrenmem gerek:))

      Sil
    3. Bizde evdede belgesel kanalları çok seviliyor özellikle hayvan belgeselleri bence çocuklarınıza çizgi film yerine belgesel kanalları açın daha eğitici olacaktır

      Sil
  3. Bizde çok begendik.guzel olmuş expo

    YanıtlaSil
  4. Ata adına layık çok zeki bir çocuk. Şansı bol olsun...

    YanıtlaSil
  5. Maaşallah canım yaa nasıl dikkatli ve kayıtta olabiliyorlar.

    YanıtlaSil
  6. Sayende bende oraları görmüş kadar oldum canım Atanın zekasına da hayran kaldım maşallah yakışıklıya... hımm aklıma gelmişken kapşonlu tshrt ne oldu birşey yapabildin mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Merih Öğretmen ve sizin fikirlerinizle bir şeyler yapmaya çalıştım. Havalar biraz serinleyince giydirip bir fotoğrafını eklerim.

      Sil
  7. Doğa ile yetişen çocuğun hali bir başka oluyor. Yerim ben onu :)))

    YanıtlaSil
  8. Kore ❤️
    Dünya bahçelerinde en çok Koreyi görmek isterdim 😍

    YanıtlaSil
  9. Ne iyi yapmışsın Burcu'm, deve derisi ha ay nasıl üzüldüm okurken:( bilmeden Çin'de üretilmiş köpek derisi çanta, cüzdan hatta ayakkabı alacağım diye ödüm kopuyor benim de, made in Turkey yazısı görmeden rahat etmiyor içim. :( Ay dede - space shuttle! :)))maşallah maşallah Ata'cığıma. :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Hayvan dostusunuz sanırım.Gerçek deri kullanmamanızı takdirle karşıladım :)

    YanıtlaSil
  11. Maşallah Rabbim nazarlardan korusun bir nazar boncuğu taksanız Ata çok güzel ve zeki bir çocuk. Bahtıda güzel olur inşAllah.

    YanıtlaSil
  12. Ata senin gibi algıları güçlü. EXPO yu ben de çok merak ediyorum .

    YanıtlaSil
  13. Görüntüler ve yazılarınız çok hoş. Hep deneyip de vaz geçtiğim gezi yazısı yazmaya özendiriyorsunuz insanı.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  14. Gidemedim ama hep aklımda kaldı. Çok güzel yapmışlar. Hatta ilk resmi Japonya ya da Çinden bir görüntü sandım

    YanıtlaSil
  15. Nasıl tatlı bir kuzu bu :) Maşallah ona, bahtı da kendisi gibi çok güzel olsun...
    EXPO epey ses getirdi, sayende gezdik, dolandık :)
    Akşam gideyim de bizimkileri belgesel seyrettireyim, gelişmeleri paylaşırım seninle de! olursa tabii ;)

    YanıtlaSil