27 Eki 2016

Küçük Elma Ağacının Döngüsü

Aylardan mart ve sabahın ılık havası elma çiçeklerinin kokusu ile dolu. Tepemde bir kerkenez kuşu kanatlarını germiş uçuyor. Yaşamın akışı, doğada olağan ve sonsuz bir ahenk içerisinde sürüp gidiyor.

Günler uzamaya başladı ve yağmurlar daha yumuşak yağar oldu. Minik elma ağacının çiçekleri meyveye durdu.

Güneş, birkaç hafta içerisinde ağaçtaki tüm meyveleri hırpalamadan kızarttı. Elma yüklü cılız dallara kuşlar inip, pür neşe gagaladılar meyveleri. Küçük elma ağacı, yaşam döngüsünü sürdürürken kökünden filizine kadar her şey derin bir yaşama sevinci ve tatlılığı ile dolup taşıyordu.












19 yorum:

  1. mutlu son ne güzel kırmızı kırmızı <3<3<3

    YanıtlaSil
  2. Elmayı çok severim, hiç şöyle ağaçtan toplamak nasip olmadı maalesef:( ne kadar güzeller aşama aşama çekmişsin eline sağlık, benim favorim yeşil elma, bazen marketten aldığım elmalar acayip kimyasal kokuyorlar kahretsin yaaa...kimbilir ne yapıyorlarsa artık? Çiçekleri de muhteşemmiş...
    Eline sağlık canım. Doya doya seyrettim.

    YanıtlaSil
  3. Geçenlerde Carpediem Ayşeciğimin yanına gittiğimde ilk defa gördük bu elmaları bizde. Uzaktan erik gibi geldi :) Bu mevsimde erik olmaz dedik...
    Sorunca süs elması dediler, yerim ben bunu dedim :))
    Tadı çok ekşiydi...
    Hepsi öylemidir bilemedim :))
    Bayılası bir meyve ama :))

    YanıtlaSil
  4. Elma benim diyet arkadaşım ama böyle küçüklerden hiç görmemiştim renkleri capcanlı bakmaya doyamadım ya içim açıldı.

    YanıtlaSil
  5. Nefis fotoğraflar... Döngüyü çok güzel sergilemişsiniz. Tebrikler:)

    YanıtlaSil
  6. Elma çiçeğinin rengine de tomurcuğumsu haline de bayılırım. Resimlere doya doya baktım.

    YanıtlaSil
  7. Burcucuğum, ne güzel fotoğraflar bunlar. Elmanın öyküsünü ne güzel izlemişsin :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Mutfak camımın önünde nar ağacım vardı İzmirdeyken, dört mevsimin hepsinde de büyüleyici olduğunu düşünürdüm, sanırım bütün ağaçlar öyle, değil mi?

    YanıtlaSil
  9. Doğanın döngüleri, muhteşem... çok da güzel fotoğraflanmış. emeklerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Elmaların sofraya ulaşıncaya kadarki öyküsü uzun, emekli bir öykü.
    Dikkatimi çekti, kuşlar hiç didiklememişler.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben görDüm sondan 4.resimde delik delik olmuş elma.Ama en çok sondakilerin kırmızısını sevdim parlak parlak yapma elma sanki.

      Sil
  11. Baskette de Fenerli. Bogdan'ı görünce şaşırdım affola.

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel görünüyor sanki kiraz ağacına elma aşılanmış gibi:))

    YanıtlaSil
  13. Yazını okurken, şu an pastırma yazının en güzel tonlarına bürünmüş olan ıhlamur ağaçlarıma baktım ve gülümsedim.. 1-2 haftaya herşey griye dönecek, kışı sevmiyorum, keşke uyuyarak geçirenlerden olsaymış insanla da :)

    YanıtlaSil
  14. Şahane fotoğraflar, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  15. Böyle çiçek açtığını hiç görmemiştim açıkçası. Çok hoş bir anlatım olmuş...

    YanıtlaSil
  16. Çok güzel bir öykü,ellerine sağlık,çok güzel görünüyorlar.
    Tebrikler.
    Fotoğraflar harika..!

    YanıtlaSil
  17. ne güzel fotoğraflanmış anlatılmış Allaha verdiği nimetlerden dolayı binlerce şükürler olsun
    https://herteldehayat.blogspot.com.tr/ bende bloğuma beklerim sizleri

    YanıtlaSil