23 Kas 2016

Kasımpatılar Getirdik Sana

Paşam, sana oğlumu getirdim. Elinde krizantemler, uçarcasına çıktı Anıttepe'ye. Evvelce de gelmişti, güle oynaya ama çocuk aklında kalmamış demek.

O çok sevdiğin kasımpatılardan getirdi sana. "Uyuyor Atatürk, bırak oraya çiçekleri." dedim. Bıraktı. Sonra yeniden aldı. Büzdü dudaklarını: "Ama ben bunyayı Atatüyk'e veyecektim." dedi. Dört yaşındaki çocuğa ölümü anlatabilir miydim?
Düşünceli halimi görüp, "Bizim giymemiz yasak mı askeyyey kızay mı?" diye sordu. "Kızmazlar, onlar komutanları için buradalar. Kötü insanlardan koruyorlar Anıtkabir'i." dedim. Sonra karşısına diz çöküp; "Bak Ata, tüm canlıların bir yaşam süreleri vardır ve bu süre bittiğinde ölürler. Atatürk de öldü ama bu ondan ayrı kalacağımız anlamına gelmiyor. Fotoğrafları var, anıları var. Onun hakkında konuşabiliriz. Ölüm, onu sevmemize engel değil. Sevgimizi hissedebiliyor. Büyüyünce bunu daha iyi anlayacaksın." dedim. Yüzümdeki ifadeden hoşlanmayıp, "Peki anneciğim hadi mutyu oy, Atatüyk uzakyaya gitmiş ama beyki geyi geliy tamam mı?" diye beni teselli etmeye çalıştı.
Bunu anlaması uzun sürecek ama öğrenecek. O da bizler gibi hiç görmediği bir adama, sana, büyük bir sevgi ile bağlanacak. Hatıralarına, fikirlerine sarılacak. Senden ilham alıp, adına yaraşır bir insan olacak. Bir anne olarak, bundan ötesini istemem.







26 yorum:

  1. Kurban olurum vereneee severim senin dillerini evet gelecek ya senin gibi adını ,ruhunu taşıyanlarla gelecek ,Maaşallah.
    Çocuklarımı ilk götürdüğüm de aynı bu yaşlardaydılar o günlere götürdün beni:)

    YanıtlaSil
  2. Adıyla yaşasın Ata. Siz de çok övüneceksiniz onunla. Ata'mızı çok özlüyoruz...

    YanıtlaSil
  3. Çok duygulu, çok güzel, diyecek söz yok...

    YanıtlaSil
  4. Sana helal olsun Burcu
    Sana helal olsun!

    Ata'yı, Ata'ları Allah sakınsın korusun

    Çok duygulandım,çok güzeldi bu post..sana helal olsun

    YanıtlaSil
  5. Burcum'm ne iyi geldi bu paylaşımın, Ata'm Ata'ma gitmiş, kasımpatı vermiş canım yaaa çok duygulandım, ne kadar güzel, ne kadar anlamlı bir anı. Helal olsun senin gibi tüm annelere. Kocaman öptüm Ata'yı...

    YanıtlaSil
  6. Çocuklar ATATÜRK'ü çok sever çünkü ATATÜRK'de onları çok severdi..
    Adıyla bin yaşasın ATA.

    YanıtlaSil
  7. Sizlerle gurur duyuyoruz, efendim :)
    Helal olsun! :)

    YanıtlaSil
  8. Canım benim ya , ne kadar tatlı .Ne de güzel yapmışsınız. Ben de Ankara'ya gittiğimde Anıtkabir'e gitmiştim ama o gün temizlik günü olduğu için kapalıydı malesef göremeden geri döndük :(

    YanıtlaSil
  9. Çok fena oldum :(( Benimde bir anne olarak isteğim kızımın güzel bi insan olarak yetişmesi.Atatürk'ün ışığı yeter çocuklarımıza.

    YanıtlaSil
  10. Bu ülkenin senin gibi anneler ve Ata gibi pırıl pırıl çocuklara çok ihtiyacı var çoook...
    Öpüyorum ikinizi de güzel yüreklerinizden...

    YanıtlaSil
  11. Burcu, oğlunla arandaki diyalog beni derinden etkiledi. Sen örnek bir annesin.

    YanıtlaSil
  12. Adı da çooook güzel, yaptığı da... Çoook mutluluk duyduğum okuduklarımdan :)

    YanıtlaSil
  13. "Fotoğrafları var, anıları var. Onun hakkında konuşabiliriz. Ölüm, onu sevmemize engel değil."

    umutlandırdın
    yüreklendirdin.

    YanıtlaSil
  14. Çok duygulandım.Siz ve Ata geleceğe umudumuzun simgesi olmuş.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  15. Çok dokunaklı bir post olmuş. Yüreğinize dokundun. Yüreğine sağlık

    YanıtlaSil
  16. Her 10 kasımda elimizde kasımpatılarla ,içimizde o yaşımızda anlamlandıramadığımız bir acıyla giderdik okula.Öyle bir yazmışsın ki,çocukluğumda yaşadığım o garip hüznü hissettim şimdi.Ve küçük Ata,ana oğul yüreğime dokundunuz,föz yaşları içinde okudum yazıyı.O aslanlı yoldanyüzlerce kez geçtim,hem de hayatımın her döneminde.Evlatlarım da defalarca ziyaret ettiler atalarını.Ankara'da oturmuyoruz oysa ki,gururla yazıyorum bunları.Yazıyorum ve övünüyorum ki,belki bu satırları birileri okur da özenip yapmak ister diye.Sağol,varol ❤️

    YanıtlaSil
  17. Ben bu Atayı yerim maşallah yaa .
    Gurur duydum yazdıklarından canım

    YanıtlaSil
  18. Ölümsüz Atatürk.Nesilden nesile geçiyor sevgisi.Resimler çok güzel duygu yüklü.

    YanıtlaSil
  19. Burcucum sen ne yaptım yüreğimin taaa derinini kamçıladın senin gibi gençler ve onların büyüttüğü evlatlar olduğu sürece sırtımız yere gelmez maşallah sana maşallah küçük Ataya kalemine sağlık alkışlıyorum aileni.

    YanıtlaSil
  20. Maşallah çok yakışıklı oğlunuz var. Allah nazarlardan korusun.
    Ata'ya güzel bir hediye bırakmışsınız kasım patı ve çocuk gülümsemesi...

    YanıtlaSil
  21. offf Ata (her ikisi de) gözlerimi doldurdu tam da şu anda , bir gün anlayacak ama keşke hep inansak geri geleceğine ...

    YanıtlaSil
  22. Atasına giden Ata'yı severim ben. Senin ve senin gibi harika çocukların sayesinde o geri gelecek güzel oğluş :)

    YanıtlaSil
  23. Yazdıklarını okurken öyle duygulandım ki...Ne güzel anlatmışsın Burcucum. Biz anlatacağız evlatlarımıza, onlar da öğrenip; kendi evlatlarına anlatacaklar...

    YanıtlaSil
  24. Maşallah ablam Allah oğlunu nazarlardan korusun

    YanıtlaSil
  25. Harika bir yayın olmuş yine,öpüyorum,kutluyorum ikinizide.
    Yüreğin dert görmesin.

    YanıtlaSil