29 Kas 2016

Köpük

Köpük, bizim sokağın demirbaşı. Çok araba girmeyen sokağa tüpçü, sucu ya da yazlıkçı geldi mi gbt sormadan vermez geçiş iznini. Komşumuz Veronica, ona Köpük ismini koymuş. Telaffuz edemediği ismi niçin koydu bilmiyorum. "Kopuk Kopuk" diye sesleniyor. Mahalleye yeni taşındığımızda isminin cidden Kopuk olduğunu sanmıştım.
Köpük'e el birliği ile bakıyoruz. Aşı ve damlalarını Veronica takip ediyor. Mama ve su kabı hiç boş kalmıyor. Civarda yaşayan herkesin köpeği olduğundan mama paylaşmakta sıkıntı olmuyor. Tek eksiğimiz bir yer. Yağmurlar başlamadan evvel ufak bir kulübe yapma niyetindeyiz.

Fotoğraflar, bu akşamüstünden. Oyundan eve dönüşte Köpük tüm heybetiyle karşıladı yine bizi. Ata ile oynaştılar bir müddet. Sonrasında eve kadar eşlik etti bize. Benden bir köpek kurabiyesi kapıp akşam nöbetini tutmaya, sokağın başına döndü.

Semtin diğer sakinlerini de tutturabilirsem fotoğraflamak niyetindeyim. Eczacının köpeğini, balıkçının kargasını, fidecinin kedilerini...

Ülkede öyle bir düzen kurulu ki elini sallasan merhametsiz, ahlaksız, dalkavuğa çarpıyor ancak aksi de yok değil; yalnızca iyiler, kötüler kadar yaygaracı değil. Memlekete olan inanç; iyilikle, doğrulukla karşılaştıkça tazelenecek.



28 yorum:

  1. yakışıklılığa bak yaa yerim seni 😘💞

    YanıtlaSil
  2. Özellikle son kare Ata ile Köpük arasında ne kadar sıcak bir iletişim olduğunu gösteriyor.

    YanıtlaSil
  3. Tam içimden geçeni söylemişsin, iyiler kötüler kadar yaygaracı değil o yüzden yok sanıyoruz :)

    Yalnız köpekler hangi arabalara koşuyorlar çok merek ediyorum. Bizim parkın sahipleri yolun kenarına dikiliyorlar, sakin sakin dururken bir araba geliyor yolun sonuna kadar peşinden koşup havlıyorlar. Hayır normal otomobil, ne hissediyor da havlıyor :)

    YanıtlaSil
  4. Son kare fotoğrafa bittim. O Nasıl bir bakış yapmışlar birbirlerine öyle.

    YanıtlaSil
  5. Dünyayı güzellik kurtaracak:) Ata ile iyi arkadaş olmuşlar.

    YanıtlaSil
  6. Çok tatlılar. Yaa Ata t-shirt giyiyor hala biz titriyoruz siz hala yazı yaşıyorsunuz.

    YanıtlaSil
  7. Ne kadar güzel bir sokakta oturuyorsunuz. Yaptığınızı bırakın sokağı, tek bir kişi bile yapmıyor çoğu zaman.
    Yalnız Köpük'de çok güzelmiş. Ata'da tabii. Sevgi oldukça her şey güzel zaten :)

    YanıtlaSil
  8. Ben de ikinci fotoğrafta minik Harry Potter gördüm sanki ;) Çocukların ve hayvanların saf sevgisi tüm evrene yayılsın...

    YanıtlaSil
  9. Dünya böyle iyi insanların yüzü suyu hurmetine ayakta. ..

    YanıtlaSil
  10. O güzel Köpük'ü benim için de sevin lütfen. Hayvan sevmeyen, insan da sevmez zaten. Ne güzel, ne anlamlı bir şey yapıyorsunuz mahallece. Keşke herkes bu kadar duyarlı olsa. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. 💚💙🐶
    Hayvan ve çocuk sevgisi bende doruk seviyede olunca böyle bir görseli çerçeveletip duvara asasım geliyor. Atanın gözlerinin fanıyım 💜

    YanıtlaSil
  12. sen ve oğlun sevilecek insanlarsınız.

    YanıtlaSil
  13. Köpük'e,size, Ata'ya ve Veronica hanım'a sevgilerimi iletiyorum :)

    YanıtlaSil
  14. MAAŞALLAH nazarlar uzak olsun :)
    ben o son kareye bayıldım muhteşem sevgi dolu bir bakış. Köpeklerin bakışlarının anlam yüklü olmasına bayılırım zaten :)
    Bulunduğun yerdeki kocaman kalplere ve seninkine kocaman öpücükler ,elleriniz altın tutsun inş.

    YanıtlaSil
  15. Ata'nın anlamlı bakışlarına bayıldım... Köpük'te Ata'da çok tatlı :)

    YanıtlaSil
  16. Yabancılar bu konuda daha duyarlı örnek oluyorlar. Atada oyundan gelmiş kıyafetleri belli :)) Ben çok titizim yaa benim kızın kirlenmesine izin vermiyorum heleki hayvanlara yakşalmasına.. Tırmalar diye korkum var senin çocuk yetiştirme tarzını çok seviyorum hep bende uygulayacam diyorum ama sonuç yok maalesef :((

    YanıtlaSil
  17. ne güzel "insan" yetiştiriyorsun sen
    Çocuğuna "yaşatarak"
    kalanına "göstererek"
    ve hiç vazgeçmeden

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Bayıldım yazıya da, Ata ile Köpük'ün resimlerine de. Nasıl da bakmış Ata'ya derin derin son fotoda. Bu dayanışma çok ama çok hoşuma gitti hepinizin yüreğine sağlık, kesenize bereket. Kulübesi de olur inşallah. Keşke herkes sen, Veronica ve diğerleri gibi olsa ülke mis gibi olur. Ata'yı da, seni de, Tatliş'i ve köpüğü kocaman öptüm:)
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  19. İçim ısındı. Ne güzel kareler... Ve ne güzel insanlardan esintiler var bu yazıda. Duygu esintileri.. Hepinizi seviyorum. Tanımadığım Veronika'yı da:))

    YanıtlaSil
  20. Ne güzel bir semtmiş. Yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  21. Son fotoğraf tamamlamış cümlelerini,öpüyorum hepinizi.

    YanıtlaSil
  22. Ne güzel resimler ,cocuk ve köpek, ada ve köpük...ben cok korkağım ama kızım benim gibi olmasın ,köpeklere sevsin yaklaşsın diye caba harcıyorum

    YanıtlaSil
  23. maşallah fotoğraflar çok güzel ne güzel yetiştirmişsiniz oğlunuzu tebrik ederim
    blogunuzu takipteyim bende sizleri beklerim bloguma https://herteldehayat.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  24. Bu görüntülere bayıldım. Yeni nesil hayvanları bir eşya gibi görmeye başlamışken sokak hayvanların varlığını oğlunuza öğretmek ve onların bizim gibi yaşayabileceğini gösteren güzel bir yazı olmuş. Tebrikler

    YanıtlaSil
  25. Köpük ve Ata'nın fotoğraflarını görünce mutlu oldum :) Yakışıklıyı öpüyorum bal yanaklarından bu arada inşallah kurabiyeyi sevmişsinizdir blogumda yorumunu görünce sevindim

    YanıtlaSil
  26. İkinizi de yaradana kurban olurum Ata sana da Köpüşede maşallah.İyilik yapan iyilik bulsun Burcucum.

    YanıtlaSil
  27. Bence Veronica Hanım birinden duymuştur onun adını. Yoksa dediğiniz gibi niye telaffuz edemediği ismi koysun ki. :)

    YanıtlaSil