20 Ara 2016

Bahçe İşleri

Bahçeyi aldığımızdan bu yana iki ay geçti. Bu süreçte en fazla zorlayan iş taş toplamaydı. Önce patpat girdi toprak bir güzel sürüldü. Sonra başladık ırgatlığa. Giydik eldivenleri günler boyunca taş toplayıp, el arabası ile çektik. Aslında taş toplama makineleri var daha büyük bir tarla olsaydı mutlaka denenebilirdi. Tarlanın üç yanını çit ile çevirmiştik. Bir yanına da topladığımız taşlarla derme çatma bir duvar yaptık. O kısım dere yatağına baktığından çok da önemli değil.
Çit çekmeden evvel geceleri domuzcuklar girip dallarda kalan meyveleri yiyorlardı. Yemeleri bir şey değil de meyveye ulaşmak için güzelim dalları gövdeden ayırıp, kırıyorlardı. Zaten ağaçlarımız yaz boyunca susuz kaldığından meyvelerimiz yeterli tada sahip değil. Çoğunu toplayıp domuzcuklardan özür mahiyetinde ormanın içerisine bıraktım. Her gelişte de torbayla ekmek getirip bırakıyorum. Kurtlar, kuşlar aç kalmasın.

Toprağı çapalamaktan kol kası yapmış olabilirim. Çapa öyle ağır ki kaldırdığımda vurmaya takatim kalmıyor ama babama da kıyamıyorum. Bütün iş ona bakıyor. Gerçi hafta sonları hep beraber çalışıyoruz ancak iş bitecek gibi değil. Sebze tohumlarını dikmek çok fazla emek isteyen bir işti. Bitirdik sayılır. Ektiğimiz tohumların bir kısmını karıncalar yuvalarına götürmüş. Uyanık köftehorlar. Kalan tohumlar, toprak üzerine filiz verdi. İlk çıkan yeşil: roka. En inatçısı ise havuç.

Bu hafta söğüt, ıhlamur ve elma fidanları diktik. Birkaç çeşit elmamız vardı, armutla beraber çiçeklenmiş. Buraların kışı böyle işte; yalancı bahar.









28 yorum:

  1. Çok sevdiğim işler. Taş toplamak mı? Ellerim yara olmuştu :))
    Bereketli osun bahçenizin ürünleri.

    YanıtlaSil
  2. Ovv yeni konu.
    Hiç anlamam bu çapa çupalardan ama bilek gücüm iyidir.
    Babaya,sana yardım lazımsa uzak da olsa her daim.

    YanıtlaSil
  3. O bahçeden topladığınız ve ağaçlardan koparttığınız meyveler bütün yorgunluğunuzu alacaktır:)
    Bizim ortakçı sincaplar da üzerinde yaprak kalmamış ağaçların dallarında sıçrayıp duruyorlar hala.

    YanıtlaSil
  4. Ah, roka tohumu atttığımızın ertesi günü çıkardı neredeyse :) Maydanozlar ise ektiğimi unuttuğum bir ara ancak baş gösterirdi. Toprakla uğraşmak insana huzur ve mutluluk veriyor. Bir bin veren harika bir dünyanın üzerinde yaşadığını görmek mucizevi değil de ne :)

    YanıtlaSil
  5. Maaşallah meyveler ne güzel büyümüşler
    Allah kolaylık versin bahçe işi zor iş babaannemden bilirim.
    Bu sene köyle gittiğimde komşumuzun patateslerini domuzcuklar talan etmişlerdi.
    gündüz gidip nöbet tutmak zorunda kalıyorlardı mahsüllerine birşey olmasın diye .
    evlerinin rızkını çıkarmak için ektikleri patatesler mahfolmuştu.

    YanıtlaSil
  6. Emek nasıl güzel bir duygu değilmi?
    Bol verim olsun.
    ATA'nın çapa tutan ellerini öperim ben:)

    YanıtlaSil
  7. O bahçede yetişen ürünlerin tadına doyum olmaz eminim. Emekle, sevgiyle, özenle,çabayla, bakım harmanlanmışsa her şey daha bereketli oluyor.
    Yazın yaylada o zevki tadıyoruz. Kışı balkon-bahçemiz çiçek ağırlıklı.
    Sağlıklı günler diliyorum.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Ne kadar güzel resimler, mandalinayı görünce kendi memleketimi görmüş gibi oldum.

    YanıtlaSil
  9. Toprakla uğraşmak güzel ama emek istiyor. Taşlar, otlar daha bir sürü rutin ve zor iş. Bilmediğim daha neler vardır yapılan.. Ama kim bilir ne tatlı bir yorgunluktur, sevdiğin işi yapmanın dışında içinde birikenleri çeken bir tarafı olmalı toprağın. Bir çocuğa da verilebilecek en güzel hediye ve öğreti metodu herhalde. Ne diyeyim, sefasını da sürün emeğinizin...

    YanıtlaSil
  10. Ben de toprakla uğraşacağım günlerin hayalini kuruyorum.

    YanıtlaSil
  11. Ne güzel şeyler yapıyorsunuz .. toprak emek ister gerçekten de . Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  12. Karınca yuvaları, yanacıkları tatlı bi çocuk, emek ,doğa
    Daha güzel ne olabilir dünyada dedim
    İstanbul'un keşmekeşinde senden ödünç bir güzel nefes aldım

    Ellerin dert görmesin Burcu..sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Ben senin kıyafetlerini yerim 🤗 kalpli pantalon giymiş yaa şekerim
    senin hayvan severliğin örnek olsun herkese 🐷 domuzcukları bile düşünüyorsun 🙏🏼

    YanıtlaSil
  14. Maşallah hepsi çok güzel, toprakla uğraşmak zor iş ama hangi güzel iş emeksiz değil ki, kolay gelsin hepinize Burcu'm, domuzcukları aç bırakmamışsın helal olsun:) Sevgilerimizi bıraktık.

    YanıtlaSil
  15. O işler bir düzene girsin hele, tadına doyulmayacak meyveler/sebzeler yetişecek orada biliyorum...
    Kolay gelsin arkadaşım :)

    YanıtlaSil
  16. Yorucu ama güzel işler. İnsanın kendi emeği ile ürettiği meyve sebzelerin tadı bir başka oluyor.Sağlıkla mutlulukla tüketin.

    YanıtlaSil
  17. toprakla uğraşmak ne güzel <3

    YanıtlaSil
  18. Kolay gelsin bahçeyle uğraşmak güzeldir😃

    YanıtlaSil
  19. Merhaba... Uzun bir aradan sonra. Çok koşturmacalı,telaşlı günlere bir de hastalık üzüntüsü eklenince epey dağılmışken buralara uğrayamadım. Üstüne uzun süredir de bilgisayarsız olunca blog bayağı aksadı. Bu yorumu da telefonda yazıyorum . Bahçenizde mutlulukla ve sağlıkla çalışmanuzı diliyorum.

    YanıtlaSil
  20. Hayırlı olsun.. Bolluk bereket getirsin... İşler yorucu olur ama bir o kadar da zevklidir.. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  21. Karınca yuvalarını bulmuşsun Hıdırellez'de işin kolay artık...

    YanıtlaSil
  22. Burcucum en güzel şey doğayla başbaşa olmak sen bunun hakkını üreterek veriyorsun.... oyy Atanın yardımınıda küçümsememek lazım yavrum benim ...kolay gelsin toprağınızın verimi çok emekleriniz karşılık bulsun.

    YanıtlaSil
  23. nasıl güzel fotoğraflar! köyde büyüdüm ben, o zamanlar kıymetini bilememişim bu güzelliklerin şimdi özlemle arıyorum...

    YanıtlaSil
  24. Bereketli olsun bahçeniz Burcu, kolay gelsin tüm işlerinlzde, heyecanla bekleyeceğim devamını :)

    YanıtlaSil
  25. Bereketiniz bol olsun.
    Emekçi insanlar elleriniz dert görmesin...
    Ataaaaa seni öpüyorum...

    YanıtlaSil
  26. Dogal bir seyler gormek bile rahatlayiyor insanı bolluk bereket dolsun ıhlamur mis kokulu durumlara gelsin.yakisiklima da kolay gelsin maasallah.

    YanıtlaSil
  27. eline, yüreğine sağlık.hayat toprakla başlar toprakla devam eder toprakta son bulur onun için toprakla uğraşmak insana huzur ve sağlık verir. helede dikip büyüt tüğünüz meyvelerden sebzelerden yedikçe daha mutlu olursunuz mutluluğunuz bir ömür boyu devam etsin

    YanıtlaSil