9 Oca 2017

Denize Nazır Muz Bahçeleri

Burada dağ-taş muz bahçesi. Engebeli araziler bile taraçalanarak muz bahçesine dönüşmüş. Denizi gören en güzel yerde beton yığınlarının değil de tarlaların olması ne güzel. 

İnceden bir yel esiyor bugün deniz üzerinden. Lime lime birbirine çarpan muz yapraklarının aralarından geçiyorum. Yel, güçlü olduğu anlarda ağaç yapraklarını dilimleyerek, uçlarını yakmış.

Son iki haftadır muz balyaları örtülerle sarılı. Şüphesiz keten bezlere sarmak meyveler için daha sağlıklı olurdu ancak çiftçi ekonomik açıdan randıman elde etmek için bu mavi - yeşil plastik örtüleri tercih ediyor. Örtülerin içi meyveyi zararlılardan koruyan bir ilaçla kaplı. Bu yüzden muzun, örtüye değen uç kısmının yenmemesi gerekiyor. 

Buradan denize ulaşmak biraz zor. Çiftçilerin bayıra hakim olmak için kurdukları derme çatma raylı sistemi kullanmak gerekiyor. Yolculuğun çok konforlu olduğunu söyleyemem.   








21 yorum:

  1. Her yerde kar fotoğrafları varken bir tık da olsa göz banyosu oldu :)

    YanıtlaSil
  2. Bunca zorluğa değer. Anamur ya da Alanya muzu ithal muzdan çok daha üstün.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Önce bildiğimiz sıradan muzu tanıdım çocukluğumda. Yerliydi ama nerede yetişir bilmezdim. Daha sonra Çikita muzlar çıktı piyasaya. Bizim muzlara göre daha gösterişli, dayanıklı ama tatsız tuzsuz bir şeydi. Balayımız için Alanya'yı tercih etmiştik. Haziran ayının son günüydü ama bunaltıcı bir sıcak vardı. Çarşıdan aldığımız yerli muzun kokusu bizi mest etmişti. O gün bugündür öyle muzlar arıyoruz:)

    YanıtlaSil
  4. Bir süredir Hollanda'da yaşıyorum. Lakin böylesi yaşamlar, böylesi doğa görünce, ne yapıyorum ben buralarda diyesim geliyor. Nasıl süssüz, sıcacık, hakiki yerler... Kim bilir belki bir gün.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Yazdan Kalan :) 13 yaşındayken görmüştüm Alanya'yı. Amcam Konya'dan hareketle geziye çıkarmıştı bizi. Çook sıcaktı, deniz müthiş dalgalıydı ve ben çok korktum. 0 seneden sonra denizi yirmi yaşlarımda gördüm. O nedenle de şu son 20 sene yazları hiç çıkasım yok denizden.
    Muz yetiştiricileri. Ne güzel resimler onlar. Korumak için ne güzel bir yöntem öyle :)
    Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  6. Hahaha, kar fotoğraflarına alternatif :)

    Raylı sistem çok ilginç.

    YanıtlaSil
  7. Görüntüler ne güzel mavinin yeşille buluştuğu her yer beni mest ediyor...anlamadığım meyveyi neden poşetliyorlar hadi rüzgardan yapraklar zarar görüyormuş da meyvesidemi zarar görüyor bilemedim Burcu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muz, çok hassas bir meyve. Koparılıp omuzda taşınırken bile yumuşak bir örtü ile alınır. En ufak bir zedelenme sarardıktan sonra meyvede hasar bırakır. Rüzgârdan da sararak korumak gerekiyor.

      Sil
  8. Ayyy bu havada böyle güneşli resimler görmek çok güzel oldu bilgi için teşekkürler artık kızıma yedirirken ucunu asla vermem

    YanıtlaSil
  9. Anamur' da görmüştüm muz bahçelerini. Neredeyse her boşluk alanda muz ağaçları vardı.

    YanıtlaSil
  10. Burcum ben sana kızdım şimdi,
    keşke göstermeseydin,denize nazır yerde bir tatil köyü düşünenlere fırsat tanıdın bak...
    Neyse ki şimdilik açık adresi bilmiyorlar-birde şimdilik mütahitler gökdelenlerle
    uğraşıyorlarda,buralardan haberdar değiller sanırımmm...?

    Şaka bir yana harikasın güzelim harikasın yerli malını tanıtıp,oralarda Ata'mızla beraber,ATATÜRK'ün armağanını saygıyla-sevgiyle bizlere hatırlatıp saklıyor-koruyorsun.
    Alnından öpüyorum senin,ellerin yüreğin dert görmesin kuzum...

    YanıtlaSil
  11. Ben ülkenin bitki örtüsünü beton sanıyordum. Demek bizden çok uzakta üzerinde muz yetişen topraklar da varmış. Hem de denize sıfır. Dilerim imara hiç açılmaz.

    YanıtlaSil
  12. Anamurda muz serası gezmiştim. Nasıl yetiştirildiğini anlatmışlardı. Çok emek istiyor.

    YanıtlaSil
  13. Denizin guzelligi..Nasil sanslisiniz orada olmak icin neler vermezdim.

    YanıtlaSil
  14. Manzaraya bak yahu!! Şahane!!!! İLk kez görüyorum muz deyince aklıma hep hani filmlerdeki tropik ormanlarda hevenk hevenk muzlar gelirdi bunu sen söylemesen yolda filan görsem anlamam bile ne olduğunu. :)
    Sevgiler Burcu'm...

    YanıtlaSil
  15. Yerli muz gerçekten çok lezzetli. Böyle muz bahçesi ilk defa görüyorum desem

    YanıtlaSil
  16. Yerli malı, yurdum insanının emeği lezzeti tadı daha farklı ne o zorla sarartılmış kocaman ithal muzlar.

    YanıtlaSil
  17. Orası cennet mi? Muzu da çok severim. Hele de yerli muz favorim..

    YanıtlaSil
  18. Sana bir belgesel yaptirmak lazim burcucum. Yaa ses tonunu da merak ettim bak simdi💕

    YanıtlaSil
  19. Yerli muz çok daha lezzetli. Biz de bahçede yetiştirmeye çalışıyoruz ama olmuyor burdaki iklimde, yine de yılmadık henüz:)

    YanıtlaSil