16 Oca 2017

Köpük'ün Yuvası

Daha evvel Köpük'ten bahsetmiş, yağmurlar başlamadan bir kulübe yapma arzusunda olduğumuzu yazmıştım. Nihayet ufak da olsa bir yuva ayarladık Köpük'e. Sabah Veronica'yı Köpük'ün tüylerini tararken gördüm, fotoğraflarını çektim. Veronica, diğer arkadaşları ile beraber haftada iki defa belediyenin barınağına gidip temizlik yapıyor, köpekleri gezdiriyor. "Bizim ülkemizde asla sahipsiz dolaşan kedi ya da köpek göremezsiniz hem de böyle gönüllü olarak barınaklarda bulunmamız istenmez." diyerek bu işi büyük bir özlemle yaptığını söylüyor.
Sokaklarında kedi, köpek olmayan bir şehir, nasıl soğuk ve uzak. Hayvanlarla iç içe yaşamayı seviyorum. Hayvanlar, toplama kampı barınaklarda değil, doğal ortamında yaşamalı. Ancak herkes benim gibi düşünmediğinden, yasalar da hayvanları korumadığından bu konuda kalbinde merhamet taşıyan herkese büyük gayret göstermek düşüyor.




14 yorum:

  1. Ben de yurt dışında sokak hayvanı olmamasını çok yadırgadım. Yapay bir ortam gibi geldi.

    YanıtlaSil
  2. İyi insanlar hep güzel hissettiriyor... dünyanın melekleri...

    YanıtlaSil
  3. Hayvanlar doğanın asıl sahipleri. Biz gelip onların yaşam alanlarına evler inşa ediyoruz ve onları kovmaya çalışıyoruz.

    YanıtlaSil
  4. Yavaştan sizin mahalleyi tanıyoruz kedisinden köpeğine ne güzelsiniz öyle. biz de bildiğin deaşlılarla yaşıyoruz :)

    YanıtlaSil
  5. Başta Veronica, tüm emeği geçenler sağolsun. :) Köpük'ü böyle keyfi yerinde görmek ne güzel, diğer iki foto da çok hoş. Sevgiler Burcu'm...:)

    YanıtlaSil
  6. Ankara'da yaşadığım bölgede pek çok sokak hayvanı var. Grup grup paylaşılmış ,düzenli mama verip bakan arkadaşlar var. Bir de benim gibi mama desteği yapan, kulübe alan vb arkadaşlar var.Bir de zavallıcıkların bölgeden uzaklaştırılması için uğraşanlar var. Nereye gideceklerse...İnsaf,vicdan yok, hoşgörü yok...ne diyeyim. İhtiyaçları bir kap mama, birazcık sevgi...Bu arada bizim kızımızın adı da köpük :)

    YanıtlaSil
  7. O kadar üzüldüğüm bir konu ki, ben bloğumda bayağı çok bölümü olan 'Heyy Ben De Varım Bu Dünyada' diye bir paylaşım yaptım. Ülkemizde hayvanların hiç mi hiç şansları olmadığını düşünmek istemesem de, hayvansever sayısının düşük olduğunu sanıyorum... Güzel yayındı. Sağlıcakla kalın :)

    YanıtlaSil
  8. Bu şehirde de sokakda asla sahipsiaz kedi köpek bulamazsın. Buradaki insanlar çocuklarından ayırt etmeden bakıyorlar bu hayvanlara. Hepsi kişiler üzerine kayıtlı ve kimlikleri var. İnanırmısın bir çocuk bakımı kadar maddi manevi sorumluluklarını taşıyor insanlar ( kızımın da vardı oradan da çok iyi biliyorum)
    Çok sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. O eczanenin kapısında bekleyen köpüşü severim ben :))
    Sakin sessiz tepki beklemelerini, sevildiklerini anlayınca şımarmalarına bayılıyorum... Bazen ufacık bir göz teması bile yeterli oluyor...

    Kedisiz, köpeksiz bir sokak düşünemiyorum ben....

    YanıtlaSil
  10. Hayvan korumacı insanları çok seviyorum. Senin dediğin gibi iki kat fazla duyarlı olmaları gerekiyor mama vermek olsun tedavi ettirmek olsun maddi manevi fedakarlık gerekiyor. O yüzden büyük saygı duyuyorum.

    YanıtlaSil
  11. hem Köpük'ün hem de Veronica hanımın bakışlarındaki sıcaklığa hayran oldum, sokak hayvanları için büyük sevgiyle ellerinden geleni yapanlara sevgilerimi sunuyorum.

    YanıtlaSil
  12. Ders alınası bir durum yabancıların bu konuda daha duyarlı oldukları düşünüyorum .

    YanıtlaSil
  13. İçim ısındı:)Bu harika paylaşım çok güzel mesajlar içeriyor. Güzel yürekli insanlar, sizleri seviyorum.

    YanıtlaSil
  14. Ayni fikirdeyim canim hayvanlar dogal ortamlarinda yasamali. Barinaklarin durumu icler acisi😟

    YanıtlaSil