21 Şub 2017

Ekşi Yonca Çiçekleri

Yonca çiçekleri tür tür. Buralarda en yaygın olanlarından biri botanikte oxalis pes-caprae olarak geçen ekşi sarı yonca çiçeği. Bu tür oldukça ısrarlı zira soğanları yerin altında yayılıyor. Bazı çiftçiler, bu yayılıcı ile baş edebilmek için ot yataklarına siyah naylon örtüler seriyor. Siyah, Güneş ışınlarını çekiyor ve bitkiler pişerek ölüyor. Aslında bu yöntem orta dereceli etkili zira yer altındaki soğanlar, yüksek ısıya direnebiliyor.

Ekşi yoncalar, donmaya tahammülsüz olduklarından, sıcak iklimlerin yaşandığı yerleri yuva bellerler. Yapraklarının mayhoş bir tadı var. Salatalara birkaç yaprak atıldığında hoş bir tat katıyor. Bunun dışında soğanları kızartılıp yenilebiliyor. Bitki doğal bir oksalik asit kaynağı olduğundan fazla miktarda yemek istiyorsanız yaprakları pişirmelisiniz. Oksalik asit dediğimiz şey aslında ıspanak, kuzukulağı gibi bitkilerde de yer alan organik asittir. Bu asidin böbrek taşı oluşturma ihtimali yüksek olduğundan tüketme sıklığı konusunda dikkat edilmeli.
Bu konuda uzman olmadığımı; yalnızca deneyimlerimi, okuduklarımla harmanlayıp aldığım neticeleri yazdığımı belirterek bu yayını okuyanlara HAYIRlı günler diliyorum. (Gülücük)







19 yorum:

  1. Ne güzel sapsarı olmuş yerler. Ata çok şanslı bir çocuk. :)

    YanıtlaSil
  2. bahar gelmiş size yaa nefis kareler içim ısındı 💚😇

    YanıtlaSil
  3. TLC'de ayrilmazlar diye bir program var kimsenin ayak basmadigi yerlere gidip dogada hayatta kalmaya calisiyorlar.Bu bildiklerinle Turkiye'de o programin favorisi sen olurdun bence.

    YanıtlaSil
  4. Fotoğraflar çok güzel, HAYIR'lı günlere bir mukabele. Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. HAYIRlı geceler efendim (gülücük)

    YanıtlaSil
  6. HAYIRlı günler canım (öpücük) :D
    yine botanik bilgini foto estetiğini döktürmüşsün canım. Bu arada bu prens ne kadar uzamış yahu ne çabuk büyüdü maşallah.. sevgiler burcucum <3<3<3

    YanıtlaSil
  7. Yine çok güzel ve huzur verici fotoğraglar... :)
    HAYIRlı günler :)

    YanıtlaSil
  8. İnsann içine huzur veriyor delikanlı da çok tatlı binlerce maşallah
    Canı gönülden katılıyorum HAYIRlı günlerimiz olsun

    YanıtlaSil
  9. Ata o çiçeklerin içinde nasıl da güzel durmuş. En güzel çiçek çocuklarımız galiba ♥

    Hayır'ı günler arkadaşım :) Bol hayır'lı hem de :))

    YanıtlaSil
  10. yok etmeye karşı direniş mücadelesi... yöntemler iyiymiş, fotolar da harika, sarı da en bi sevdiğim ;)

    YanıtlaSil
  11. Tek kelime ile içinden çıkılmayacak manzara Burcu Ata nasılda büyümüş maşallah , resimle adeta bütünleşmiş selamlarımızı gönderdik...

    YanıtlaSil
  12. Cehaletimi mazur görün, bu bitki yonca mıymış? Yonca soğanlı bir bitki miymiş :o
    Öğrenmenin gerçekten sonu yok! Teşekkür ederim, gerçekten.

    YanıtlaSil
  13. Size de HAYIR'lı günler ♥
    Yoncanın böyle çiçekli bir bitki olduğunu bilmiyordum. Bizim memlekette de tarlaları bastığını, toplayıp ineklere verdiklerini biliyorum. Hatta ineği olanlar bir tarlaya sadece yonca eker. Ama hiç görmemiştim. Güzelmiş çiçekleri. Kocaman bir tarlanın böyle çiçeklerle dolu olduğunu yakından görmek ne güzel olurdu.

    YanıtlaSil
  14. Harika fotoğraflar, efendim! :)

    YanıtlaSil
  15. Çocukluğumun tadı. Parklardan toplar toplar saplarını emerdik. Yazarken bile ağzım sulandı.
    Kızlarımı da tanıştırdım ekşi yoncalarla.
    Ben türkçe adını bilmiyordum.
    İg hesabın var mı acaba Burcu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok maalesef, sanırım biraz klasikçiyim.

      Sil
  16. Fotoraflar çok hoş. Sanırım ben seviyorum yoncayı.

    YanıtlaSil
  17. Ne güzel fotolar ve ne yeni bilgi benim için. Hiç duymamıştım ekşi yonca çiçeği. Görmüşlüğüm var aslında ama bilmiyordum adını, yenilebilir olduğunu vs. Teşekkürler, sayende öğrenmiş oldum. :)

    Bu arada ben takipteydim bayadır diye biliyorum, hatta neredeyse eminim. İzle seçeneğini görünce bi şaşırdım. Bi şekilde uçmuşum herhalde. Yeniden takibe aldım bakali nolcek. :)

    YanıtlaSil