6 Şub 2017

Skabiyosa Çiçeği

Akşamüstü nergis toplamak için yürüyüşe çıktığımda vahşi skabiyosalara rastladım. Doğadan çiçek koparmaya kıyamadığımdan ancak beş - altı sap toplayabildim. O da özür dileye dileye.
Bunlar halk arasında uyuz otu olarak bilinen bir bitkinin çiçekleri. Bitki, uyuz tedavisinde kullanıldığından bu adı almış. Farklı renkleri de var lakin yabani olanları ağırlıkla eflatun ve beyaz. Fotoğraflar yağmur sonrası çekildiğinden çiçekler yarı uykuda çıkmış ama derinlik açısından birkaçı bile yetiyor minik bir vazoyu doldurmaya.





24 yorum:

  1. Bu güzel çiçekleri biliyorum. Ama doğrusu adını bilmiyordum.
    Şimdiden çıkmaları da ilginç.

    YanıtlaSil
  2. özür dileyerek çiçek toplamak..

    YanıtlaSil
  3. Tanıştığımızdan beri çok şey öğrendim burada, skabiyosa çiçekleri de bunlardan biri oldu. Çoğu kişinin dilindedir de şikayet edilen kent karmaşasından vazgeçilemez bir türlü. Belki şartlar belki yoldaş bulamadığı için ama bazen de yeteri kadar istemediği için. Deniz, ağaç, toprak bunların içindeki hayattan fotoğraflar bana huzur veriyor. Kim bilir belki ben de yukarıda saydığım kategoriden çıkıp yaparım bir atak, içinde kuzinesi, ahşap kokusu sadeliği ile hayal ettiğim deniz kokulu kır yaşamı için..

    YanıtlaSil
  4. Renkleri ne güzelmiş, Burcu7m sen botanik mi okudun hepsinin Latince isimlerini ve neye yaradıklarını biliyorsun. Sevgilerimi bıraktım. :)

    YanıtlaSil
  5. Muhteşemmmmmm
    Doğa annenin öyle güzellikleri var ki, bir yenisiyle beni tanıştırdığınız için teşekkür ederim
    Sevgiyle

    YanıtlaSil
  6. Burcu tek kelime ile bayıldım yeşilliğe siz resmen baharı yaşıyorsunuz.

    YanıtlaSil
  7. Çiçeği biliyordum ama adını ilk defa duydum. Kır çiçeklerini daha bir fazla seven biri olarak doğada çıktığını görmek beni çok mutlu etti.

    YanıtlaSil
  8. Tatlım bu çiçekten buralarda aramadığın kadar var ama adının uyuz olduğunu ilk senden duydum ilginç:))

    YanıtlaSil
  9. Çiçek toplamayı çok seviyorum ben, onların toplanmaktan mutlu olduklarını düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
  10. Burcu senin bu doğa bilgine hayranım ve inceliğine de....

    YanıtlaSil
  11. Bahar geliyor. İşareti de nergisler ve açana çiçekler.

    YanıtlaSil
  12. Adını senden öğrenmiş oldum bak,minnacık güzellik abideleri.İstanbul'da hiç görmedim ama Balıkesir'de ,Bursa'da kırlık alanlarda çok gördüm,çok sevdim,arada bir tane koparıp saçıma da taktım.Bakalım burada da görecek miyim,ilk gördüğümü,eğer görürsem tabi,senin için öpeceğim 😍

    YanıtlaSil
  13. Bu arada,tıpta uyuz hastalığının adı scabies,çiçeğin latince adı da oradan mı gelmiş ki 🤓

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kökeni skeɪbiˈoʊsə, kesinlikle ilintili.

      Sil
  14. Skabiyosa çiçeği ha bu nazeninin ismi...
    Senin fotoğraflarınla ayrı bir güzel gözükmüş sanki bu çiçekler ♥

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel fotoğraflar.
    Skabiyosa adini şimdi öğrendim.
    Bitki bilgi küpü kuzum sağol.

    YanıtlaSil
  16. Ne güzel çiçekler bunlar... Fotoğraflar da harika, sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Ben senin çantan mı olsam, şapkan mı olsam: olsam bir şey de senle beraber o yağmurda o güzel yerlerde gezsem..eridim bittim.
    AVM'lerden çıkamıyorum geniş ve sakin yürüyebileceğim alanlar onlar var yakınımda.
    Çiçeklerin adını özelliğini bu kadar iyi bilmeyi neye borçlusun?

    İçim gönlüm nefesim açıldı..teşekkürler

    YanıtlaSil
  18. Avrupa'nın kar altındaki gri günlerine nasıl renk katıyorsun, bayılıyorum senin yazdıklarına dalıp gitmeyi..

    YanıtlaSil
  19. Adını ben de tam bilmiyordum. Görüntüler beni bahara götürdü.

    YanıtlaSil
  20. Edebi gücünun yaninda botanik bilgi gucun de var . kizz sen nasil bisiysin yahuu ordinaryus💕💕💕

    YanıtlaSil
  21. Çok huzur verici fotoğraflar. Ve bloğun genelde de böyle :) Takibe aldım :) Çektiğin fotoğrafları görmek arada huzur verecektir :)

    YanıtlaSil
  22. Sen doğaya bu kadar aşık , bu kadar saygılı iken, sana kırılmaz ki doğa bir kaç dal toplayınca.

    YanıtlaSil