27 Mar 2017

Bahçede Sabah

Yaz sebzeleri ektik. En çok da fasulye. Ne zahmet! Önce çapala, taşını topla, havalansın, tek tek fasulyeleri yuvalarına at, ört toprakla, sula. Bitmek bilmedi; çok yordu, çok acıktırdı. Boş börekleri, bahçeden topladığım otlara katık edip, yedim. Odun üzerinde kaynamış sudan içtim kahvemi. Sofra afili değildi belki ama ete, süte değişilmez güzellikteydi.

Güneş henüz yakmazken, ekinlerin kıyısına boylu boyunca uzanıp; çabalamanın, emek vermenin getirdiği o tatlı yorgunluk üzerine Sait Faik'ten birkaç sayfa okumanınsa derin bir huzuru vardı.






24 yorum:

  1. Fideler tutup, körpe ucunu gösterdi mi fasulyeler değmeyin keyfime anları olacak sanırım. Ağız tadıyla, keyifle.. Toprak ne bereketli bütün stresimizi alıyor, sonrasında verdikçe veriyor. Küçükken yaşadım bunları, annem de meraklıydı toprağa..

    YanıtlaSil
  2. Afiyetle yemek kısmet olsun :)

    YanıtlaSil
  3. Bunca zahmete değsin. Yetiştiğinde sağlıkla -afiyetle yiyin.

    YanıtlaSil
  4. Bereketli olsun ektikleriniz. Çalışıp yorulduktan sonra yavan ekmek bile güzeldir. Çalışmanın emek harcamanın verdiği mutluluk...

    YanıtlaSil
  5. Merhaba! :)

    "Katık etmek" ne güzel bir laf, değil mi? Fotoğraflar da güzel; zaten bunu ara ara söylüyorum :) Fotoğrafları hangi uygulamada (veya programda) işliyorsunuz ve filtreyi kullanıyorsunuz? Ya da doğrudan hangi filtreyle çekiyorsunuz? "Katık etmek" sözü geçince işin mutfağını merak ettim :)

    Güzel günler diliyorum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Photoshop kullanıyorum. Bazen yoğun ışığı kısmak için renkleri hafif solduruyor, nemin yarattığı bulanıklığı azaltmak içinse keskinlik ekliyorum.

      Dili yaşatmak gerekli.
      Selamlar.

      Sil
  6. Bu yemeği saray ziyafetine değişmem Burcu'm, ay Ata'm tırmık tırmalıyor maşallah:))
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. Off ne güzel negatif enerjini toprağa salmışın:)fasulyelerin boy verip çokca döksünler , çileklerini yeni mi diktin çapasını mı yaptın bilemedim ama çağlaların da gözüm kaldı Ata ya da sanada afiyet şifa olsun tatlım.

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık hasatını da keyifle yapın inş.
    Ben de sebzelerden çürütme karışımlı toprağıma domates ektim domatesler de Diyarbakır a gitmeden ekmiştim gelince onları tohumluk yaptım bir de bahçedeki limon ağacımızın limon çekirdeklerinden çimlendirme yapıyorum inş olur da onları da çoğaltırım cinsi çok güzel çünkü:)
    Sevgiler. minik bahçıvana kocamann aferin ve öpücükler:)

    YanıtlaSil
  9. Yalova'daki bahçe yaptığımız zamanları özleeim birden. Akşamları uzun uzun ot yolmalarımın terapisi, sabahları yürüyüş sonrası tişörtümün eteğine doldurup eve götürdüğüm domqtes, salatalıkların kokusu.

    Sait Faik de pek güzel gitmiştir o ortama.

    Ata'yı yerim ben, kendisinden büyük tırmığı almış da ciddiyetle iş yapıyormuş :)

    YanıtlaSil
  10. Bereketli bir verim olsun.
    Taze sekmek arası peynir ve de yeşil sığan ye keyfine bak dedim kendi kendime :) mis gibi olurdu.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Tırmık tutan o küçük emekçiyi öpmeyi unuttum?

    YanıtlaSil
  12. Oooo, ne güzel. Bizim Ayşe Hanım da bahçeye sarımsak, bakla ekti. Sarımsak filizleri topraktan başını çıkarınca sevincini görmeliydiniz:)

    YanıtlaSil
  13. Senden daha zengini var mı bu dünyada
    Koooskocaman selam sana fukara İstanbul'dan :-)

    YanıtlaSil
  14. Ben sizin bu bahçe işlerinize bayılıyprum . Ellerinize , emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  15. O sofra çok afilli olmayabilir belki ama huzur ve tazelik fışkırıyor heryerinden ♥

    Atacığıma kıyamam ben, o olmasa sen o işleri bitiremezdin :))) Öpüyorum sizi...

    YanıtlaSil
  16. Çağla da çıkmış:) Açık havada bahçe işleri çok acıktırıyor insanı:)

    YanıtlaSil
  17. Canım Ata büyümüşte bahçe işlerine girişmiş kocaman selamlar.

    YanıtlaSil
  18. Ohhh süper, toprakla bütünleşmek..Ata'cığımın eline de ne yakışmış tırmık...Tadından yenmez ektikleri..:) Sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Bu işler çok efor istiyordur kolay gelsin.
    Gömlek de ayrıca güzel:)

    YanıtlaSil
  20. Herkesin minik de olsa bahçeli bir evi olsa keşke.Evler ona tasarlanmış bi düzende yapılsa mesela diye, yaşadığımız zaman için ütopik hayallere daldım ;)

    YanıtlaSil
  21. ara sıra böle hasat işlerine girmek gerekir..şehir hayatı insanı bunaltıyor doğrusu..resimleri görünce köy yaşamı aklıma geldi..iyi bereketli hasatlar dilerim..

    YanıtlaSil