14 Mar 2017

Ölmeyenin Baharı

Ben bir tepenin üzerindeyim ve sana bunları yazıyorum. Düşümde bu gece, bir kavgaya atılıyorduk. İkindi aydınlığıydı ve sen siyah üzerine haki giyinmiştin. Gönlümüzde bir ülke vardı; fikir cellatlarının olmadığı, ulusun bir duvar gibi beraber ve ayakta olduğu bir ülke. "Buradayım." demiştin, "Tutuşturacağız karanlığı."
Uyandım... Hâlbuki ne sahiciydi sesin, kaşlarını kaldırarak söz verişin.

Daha yatamadım. Evden çıkıp, yürüdüm patika boyunca. Bir tepenin üzerine çıkıp oturdum. Yemişi olmayan kara ağaca yasladım sırtımı.

Omzumda ılık bir rüzgâr, toplayıp savuruyor ormanın tohumlarını. Ovada körpe çiçekler kıvıl kıvıl bir hale. Doğuyor işte ölmeyenin baharı...




18 yorum:

  1. Gönüllerimizdeki, düşlerimizdeki ülkede yaşamak dileği ile...

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir paylaşım. Yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Bu manzarada sessiz sakinlik içinde rüzgarı dinlemek ne çok huzur verir insana, o huzurlara ihtiyacımız var şu günlerde ellerine sağlık canım yazında resimlerinde harika.

    YanıtlaSil
  4. Duruluk akıyor mürekkebinden Burcu. Kalemine hayranım.

    YanıtlaSil
  5. Senin yazılara yorum yapmak çok zor kitlenip kalıyorum. Şimdi bi de hitap edileni merak ettim. Ne diyebilirim ki yine çok güzel yazmışsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak o zaman daha mükemmel. Yaşamadan yazmak zor iş.

      Sil
  6. Umarım doğacak ölmeyenin baharı eninde sonunda. Uyanacak halkım gördüğü bu kabustan silkinerek.

    YanıtlaSil
  7. Hep Yaşar Kemal tadındasın Burcu,yaşadığın topraklar mı,bedeninin içindeki sen mi,yaşadıkların mı yoksa hepsi mi.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşar Kemal... Kanatlandım gurura uçuyorum.

      Sil
  8. ciğer falan kalmadı bende.

    YanıtlaSil
  9. Ama çok güzel bir yazı ve çok güzel yalnız hür bir ağaç.

    YanıtlaSil
  10. Ne de güzel demişsin; "doğuyor işte ölmeyenin baharı" ♥

    Öpüyorum seni

    YanıtlaSil
  11. Burcu'm sanki böyle Deniz Gezmiş gibi birini rüyasında gören bir kadın canlandı gözümde...çok güzeldi kalemine sağlık..

    YanıtlaSil
  12. yüreğinize sağlık şu an orada olmak istedim :)

    YanıtlaSil
  13. Gönlümüzdeki o ülkeyi bundan sonra rüyalarımızda bile zor görürüz gibi geliyor bana :(

    YanıtlaSil
  14. Tutuşturalım karanlığı o zaman. Nefis, duru fotograflarla ülke adına umutlandıran yazınız. Fotolara bakarken hayallere daldım güzel insanların yaşadığı, barışın, huzurun hüküm sürdüğü bir ülkenin hayaline.

    YanıtlaSil