16 May 2017

Laertes Antik Kenti

Toroslar üzerinde; vadi ağzında yükselen bir antik kent, Leartes. Denizden 850 metre yükseklikte, savunmaya uygun şekilde konumlandırılmış. Araştırdığım kadarıyla buradan çıkarılıp da müzede sergilenen Fenike dilinde bir yazıt ve bir de Romalı asker diploması varmış. Yazıtta dönemin eyalet valisi ve mülkiyet hakkında sorunlar konu edinilmiş. 

Antik kentten günümüze kalan Roma dönemine ait kalıntılar arasında halkın agorada sohbet için kullandığı yarım daire şeklinde oturma alanı, tiyatro; Zeus, Apollon ve Sezar adına yapılmış tapınaklar, agora, hamam ve nekropol var.

Denize bakan kısımda korsanlara karşı yapılmış gözetleme kuleleri bulunuyor. Aşağı uca inip gözetleme kulelerini çekemedim. Ata ve Tatliş ile kayalık bir alanda dolaşmak epey zor oldu. Tatliş, dil dışarıda kehleye kehleye peşimdeydi. Bu tip yerlere ne zaman gitsek mutlaka motorcu tiplerle karşılaşırız. Genelde erkek arkadaşıyla Antalya'yı gezen 35 yaş üzeri kadın bize bakıp, gülümser. Sanırım çocuk ve köpek tuhaf bir gezgin profili çizmekte. 









15 yorum:

  1. Yaa ben ikisinide yerimmmmm
    Dünyanın en şirin turistleri ♥♥

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel, Ata ve Tatlış ve manzaralar...

    YanıtlaSil
  3. Manzara şahaneymiş romalılar böyle bi yerde leyla olmuştur.

    YanıtlaSil
  4. Kaplumbağalar da bu tür yerlerin olmazsa olmazları:)

    YanıtlaSil
  5. Fotoğraflar yine beni benden aldı.
    Köpek,çocuk ve sen hoş görünüyor olmalısın. Ben de görsem gülümserdim.
    Ata büyümüş, iyice tatlı olmuş.
    O zaman da diploma varmış diye şaşkın düşündüm okurken. Bizler habire aynı döngüyü mü yaşıyoruz ne?

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Atacığımın saçları iyice uzamış ve şahane olmuş :)

    O kadın tuhaf gezgin profilinize değil sevimli gezgin profilinize gülümsemiştir eminim ♥

    YanıtlaSil
  7. gene harika doğa manzaraları..en alttaki resimde mavi olan yer deniz mi yoksa ormanlık gibi bişey mi? pek çıkartamadım..

    YanıtlaSil
  8. Off doğanın güzelliğine bakkk kırlarda ki çiçekler gruplaşmış sarı sarı... iyi o tarihi yapılarda kalmış insanlar yerle bir etmemiş:)Ataaa saçlarını yerim bide annen kuyruk mu yapmış:))tatlış ise bitirimlik kaplumağa ile ne güzel bakışmışlar:) tabikide motorcular gülümserler öyle güzelsiniz ki gördüklerinde hoşlarına gitmiştir.

    YanıtlaSil
  9. Tatlişin kaplumbağa ile resmi süper görsel olmuş canım benim ata büyüyor saçlarının toplanmış hali ile tam minik delikanlı uzun ömürlü ve sağlıklı olsun...

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel manzaralar. Hele sarı çiçeklere bayıldım

    YanıtlaSil
  11. Diploma o zamanlar eminim daha değerliymiş.

    Anasınıfında çocuklarımı ben de hep yarım daire oturtur masal okur,sohbet ederdim özledim o günleri çocuklarla,olmak şahane Burcu'm sefanız bol olsunn.
    Çok bilgilendim manzaralara,minnoşlara zaten doyamam ki ben.
    Maşallah size kuzularım benim.

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel yerler. Gezmiş kadar olduk...

    YanıtlaSil
  13. Çimenlere uzanıp havayı içime çekmek istiyorum :)

    Bendeki sürprizini gördün mü?

    YanıtlaSil
  14. Cocuk, kopek , doga ve tarih... Daha ne olsun.

    YanıtlaSil