4 May 2017

Resim Şenliği

Daha evvel açık hava kütüphaneli bir köy okulundan söz etmiştim. O yayının üzerinden bir sene geçti ve biz okul kütüphanesine üye olup, sene içerisinde sıklıkla kitap aldık. Okulun ve kütüphanenin varoluşu tam bir başarı öyküsü. Bu okul tek öğretmenli, 14 öğrencili bir harabeyken Fatma Öğretmen ile tanışıyor. Fatma Öğretmen, okulu öyle bir noktaya taşıyor ki pek çok vakıf tarafından yılın öğretmeni seçildiği gibi; yurt içi ve dışında fark yaratanlar arasına girmeyi başarıyor. Emekli Ziraat Mühendisi Ali Bey, eşi Fatma Öğretmene yardım ederek tabir yerindeyse bir köy enstitüsü kurulmasına katkı sağlıyor. Ata'nın bu okula kayıt yaptırabilmesi için çarşıdaki evi okulun civarına taşımak zorunda kaldım. Bunu birilerine söylediğimde şöyle on saniye durup: "Evet eğitim önemi hih hih." diyorlar oysa içlerinden "Enayi mi bu?" dediklerini duyar gibiyim.

Her seferinde bana umut aşılayan bu okul gelişim göstermeli, yaşamalı. Öğrenci sayısının azlığı nedeniyle devletten maddi ve manevi desteği yetersiz alan bu ilkokul için elimden gelen her şeyi yapmaya hazırım. Diğer velilerin de böyle düşündüğünden kuşkum yok. Hoş şu an veli statüsünde bulunmuyorum. Ata, ancak seneye buranın ana sınıfına kayıt olacak ama biz şimdiden ısınma turlarına başladık. Düzenlenen etkinliklere katılıyoruz. O etkinliklerden biri geçenlerde gerçekleşen resim şenliği idi. Çocuklar ve büyükler özgürce resim yaptılar, fırça ellerinde tüm çirkinlikleri boyadılar. Üniversite öğrencileri gelip halen yapımı süren kedi evinin duvarını süsledi. Okulun, bakımını üstlendiğini tavuktan, tavşana kadar pek çok hayvan var. Ben özellikle birisinden, Şirin'den bahsedeceğim. Şirin, okulun iki köpeğinden biri. Ön patilerinden biri yok. Sokakta yaşayamayacağı için sahiplendirilmek için çok uğraşılmış. Kimse istemeyince yeniden sokaklara dönmek üzereyken bizim okul, "Bize getirin." demiş ve Şirin okullu olmuş. O, çok mutlu bir köpek. Çocuklar ona aşık, o da çocuklara. Aslında bu bile yeterli, okul hakkında fikir sahibi olmaya...










13 yorum:

  1. "bu ilkokul için elimden gelen her şeyi yapmaya hazırım."
    Harikasınız, efendim.
    Eğitime bu kadar önem veren sizleri gördükçe, geleceğimizden umutlanıyorum. Teşekkürler! :)

    YanıtlaSil
  2. Oyy oyy her kare nasıl iç açıcı nasıl güzel Atanın minik ellerini yerim maşallah delikanlımıza.Değerlerimize sahip çıktığın için ayrıca senide yürekten kutluyorum, yavrun sneye öğrencilik hayatına başlayacak eğitimi başarılarla geçsin.

    YanıtlaSil
  3. Çok mutlu oldum Ata bu güzel okula gideceği için :)

    Evdeki hemen bütün çocuk kitaplarını okullara dağıttık ama çocuklarla bir kere daha bakıp verecek yeni kitaplar bulursak oraya götürmeniz için size yollayalım mı? Ya da ihtiyaç olan birşeyler varsa yollayabileceğim haber ver, çorbada bizim de tuzumuz olsun. Okul deyince akan sular duruyor bende :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan, ne tatlısın.
      Kitapları ihtiyacı olanlara verdiğini biliyorum, bulamazsan bile teşekkürler.

      Sil
  4. Ne büyük bir şans öyle bir okul ve öğretmen bulabilmek. Ata ve sizin adınıza çok sevindim.

    YanıtlaSil
  5. enayilik :)) aslında hiç de değil.. bence dünyanın en büyük sevaplarından birisini yapıyosunuz..eğitime katkı sağlamak ne demek? sizler o eğitime katkı sağlamakla nice nesilleri okutup yetiştireceksiniz,memlekete iyi yetişmiş bireyler hediye etmiş olacaksınız..o yüzden tebrik ederim sizleri..

    YanıtlaSil
  6. Fotoğraflar anlattıklarını doğruluyor. Ne güzeller çocuklar ve elbette sizler de :)
    Emekler karşılık buluyor bir şekilde, dönüyor işte! Köy okulları güzeldir, şimdilerde veliler çocuklarını uzak ve kaliteli okula gönderme yarışında olsalar da bence yakın okul en iyi okul. Kapanmasa keşke köy okulları öğrencisizlikten.
    "Seni anlatabilsem seni!" diyerek son vereyim mektubuma :) Yazacağım Burcu, inşallah belki yarın, belki yarından da yakın, sağolasın :)

    YanıtlaSil
  7. Bir ressam olarak çok gururlandım!!
    Bu aktivite dönem boyunca görülen tüm resim derslerine bedel. Kağıt tabaktan palet Ata'nın eline çok yakışmış.

    YanıtlaSil
  8. Merhaba! :)

    Bu yazıyı okuyunca içimde ilkbahar başlangıcı gibi bir şey oldu... Umutlandım, mutlu oldum...

    Güzel günler dilerim!

    YanıtlaSil
  9. Umut için bir neden daha Burcu'm yolunuz açık olsun...
    Şirine sahip çıkılmasına nasıl sevindim inan çok duygulandım. :(
    Emeğinze sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Müthiş bir şey. ilk öğretim için ev değiştirmek ülkede eşine zor rastlanır bir durum.

    Sanat sevgisi çocukken kazanılır. Tiyatro, resim ve müzikle ilgilenme küçük yaşlara dayanır. Okul bu anlamda güzel bir adım atmış. Kutlarım.

    YanıtlaSil
  11. Nasıl mutlu oldummm fotoğrafları büyütüp izledim nasıl mutlu herkes.
    Tek bacağı yok ama gözleri o kadar mutlu bakıyor ki kurban olduğum .
    İnş daha da ilerleterek büyük başarılarla donanırlar ve örnek olurlar.

    YanıtlaSil
  12. Seni kutluyorum Burcu nasıl güzel bir şey yapmışsın bencile izlerken o okulda olmak istedim.
    Fatma Öğretmeni de ayrıca kutluyorum. İlk öğretimin çocukların yaşamında çok büyük rol oynadığına hep inanan ve savunanımdır.
    ATA ya canım benim nasılda yakışmış o ellere fırça tutmak.


    YanıtlaSil