13 Haz 2017

Yaz Hasadı

Neredeyse bir aydır uğrayamadım buralara. Bu süre içerisinde günler alabildiğine aceleciydi. Evden çalıştığımdan, genellikle geceleri, bilgisayarda yazı yazmaktan bir müddet sonra klavye görmeye bile tahammül edemeyecek duruma gelmiştim. Üstüne bir de dizüstü bilgisayarım çöktü. Bir süredir salla pati idare ediyordum ama en sonunda kendileri iflas bayrağını çekince yenisini almak durumunda kaldım. 

Bu arada bahçe işleri biraz büyüdü. Babamlar, yan taraftan da bir dönüm kadar yer alıp ufak bir bağ evi yapma işine girişti. Şu sıralar toprak altındaki taşlar, bir kaya kırıcı kepçe ile çıkartılıp parçalara ayrılıyor. Bu taş parçaları ile bahçe duvarı örülüyor. Böylece hem taş bedavaya gelmiş oluyor hem de toprak, büyük taşlardan kurtuluyor.

Bahçe ile ilgilenmek bu mevsimde çok zor. Toprak ve sebzeler üzerinde hiçbir şekilde kimyasal kullanmadığımızdan yabani otlarla uğraşmak zorunda kalıyoruz. Sıcakta çapa sallamak hayli zor. Çapa yapmadığımız bitkiler minik kalıyor ve onlardan yeterince randıman alamıyoruz. Yine de yaz hasadı iyi gidiyor. Birkaç meyve türü dışında pazar alışverişi yapmıyoruz diyebilirim. İlk yılın tecrübesizliğini atınca, önümüzdeki ekim döneminde toprağın daha verimli olacağını düşünüyorum. 







15 yorum:

  1. Hasadınız bereketli olsun.. Bahçeden toplayıp, yemek ne tatlı. Domatesler iyice kızarsın kopar, böl elinle biraz tuz serp ye, yanında bir de güzel mayalı ekmek mi var, çok şükür. Kokularına hiç girmiyorum, koku daha çabuk mu unutuluyor?

    YanıtlaSil
  2. Maşallah çok güzel yetiştirmişsiniz, elinize sağlık hepinizin, Ata'ya da maşallah. :)

    YanıtlaSil
  3. Hiçbir kimyasal kullanmıyoruz dedin ya, nasıl kıskandım bilemezsin.
    :)
    Kızkardeşimin eşinin ailesi de öyle yapıyorlar. Sebzelerinin tadına doyum olmuyor. Keşke bizim de öyle imkanımız olsa.

    YanıtlaSil
  4. Bilgisayarına üzüldüm canım yenisi hayırlı olsun diyelim ben de uğrayamadım epeydir diye geldim sen de yok muşsun:). Mahsuller de yakışıklım da maaşallah şahane görünüyor. bolluk bereket dolsun inş ve işleriniz kolay gelsin o taşlarla örülen duvarları çok seviyorum doğal organik renk tonları çok güzel oluyor:)

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel, bereketli olsun...

    YanıtlaSil
  6. Oyoyoyyyy ne güzel bir yaz hasadı böyle ♥
    Ata çok memnun gözüküyor halinden. Çok yakışıklı ve çok mutlu bir çocuk :)

    YanıtlaSil
  7. Bereketli olsun. Kabak çiçeklerinden istenir. Duyurulur. :)

    YanıtlaSil
  8. Ne lezzetlidir onlar şimdi. Hem organik hem de kendi emeğinizler büyümüşler. Dedemin bahçesinde bir şeftali ağacı vardı. Tek meyve verirdi senelerce. Bir şeftaliyi altı yedi dilime böler paylaşırdık. Ne büyük keyiftir kendi yetiştirdiklerinin hasadını yapmak. Satmaya kıyamazsın, para vermezler ama yemeye doyamazsın.

    YanıtlaSil
  9. Bereketli olsun. Yazın güzelliği yansımış hasada. Tarla işleri zordur ama bu güzellikleri görünce yorgunluğunuzu unuttuğunuza eminim. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. ojeli tırnaklar ve büyüdükçe tatlılaşan oğluna baktım hasat yerine :-)
    Her şey harika görünüyooorrr

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Bereketi bol olsun hasatınızın. Biraz kıskandım galiba biz bi salata dışında daha birşey yiyemedik:)

    YanıtlaSil
  12. Maşallah,maşallah,masallah...
    Bu toprak işleri,hep böyle gelişir.Harika bir ortam zorlukları olsada,arınmışlık,dinginlik sunduktan sonrası tadına doyulmaz ki...
    Sefalar ,şifalar,muhabbetler,mutluluklar diliyor,seni oğluşu öpüyorum, azıcıkda benim oğluş yerine,ATAM 'ı tekrar öpebilir miyim acaba...?

    YanıtlaSil
  13. hayırlı hasadlar..ne güzel hepsi organik,hepsi doğal..

    YanıtlaSil
  14. Nasıl güzel sebzeler onlar, bereketli olsun toprağınız..

    YanıtlaSil
  15. Severim sizin bahçenizi :) Bereketli olsun canım, afiyetle... Esen

    YanıtlaSil