26 Tem 2017

Ihlamur Mevsiminde Mudurnu

Saçak saçak yerlere sarkan ıhlamur çiçekleri, kıvrımlı dar sokaklar, ahşap oymalarla süslenmiş tarihi konaklar... Mudurnu küçük ve çok sevimli bir yer. Ufak çarşısında gezerken, tanıdık simalar arasında kendini belli eden yabancılar olmamıza rağmen dönüp bakanımız olmuyor. Burada ahilik anlayışı sürdürülmeye çalışılıyor. Bu öyle belli ki esnaflar, birbirlerine ve misafirlerine karşı büyük bir saygı içerisinde. Kimse bir şey satmaya çalışmıyor. Sadece gülümseyip, "Hoş geldiniz" diyorlar. Aslında bu misafirperverlik Mudurnu'nun genelinde böyle. Otobüs durağında oturan bir dede mesela, yanından geçip giderken "Hoş geldiniz." deyiveriyor.

Mudurnu öyle durağan ki sanki zaman bir yerde takılı kalmış, ilerlemiyor. Bir konağın fotoğrafını çekerken, cam önünde oturan tatlı teyze gülümsüyor. Elimle işaret ediyorum, "Fotoğraf çekebilir miyim?" diye. Kafasını sallıyor yavaşça. Bu yavaşlık, bu sadelik içine alıyor beni.

Aynı hislerle Göynük'e gidiyoruz. İki yer arası bir saatten az, coğrafya aynı lakin Göynük'e adım atar atmaz kafalar dönmeye başlıyor. Baştan aşağı süzmeler, fısıldaşmalar. Bu iki Bolu ilçesini birbirinden ayıran en önemli fark, belediye başkanlarının mensup oldukları parti. Mudurnu CHP, Göynük AKP'den. Mudurnu'da hemen her yerde Atatürk posteri varken, Göynük'te hiçbir ilinti kuramadığım Melih Gökçek afişleri. Mudurnu, çiçek bahçesi; Göynük pastahanesinde bile kara sineklerin uçuştuğu, kepçe ve damperli kamyonların işgal ettiği bir inşaat sahası. Bırakın tarihi dokusunu korusun sokaklar, bitmek bilmez bir asfalt aşkı var adamlarda.

Neyse sinirlenmeden bitireyim fakat öncesinde kaşık sapı mantısına değineyim. Mudurnu - Göynük yöresine ait bir yemek. Benim gibi et yemezler için harika bir seçenek. Yoğurtla hazırlanıp kurutuluyor. Sonrasında normal mantı gibi pişiriliyor. Lakin üzerine herhangi bir sos dökülmeden servis ediliyor. Ben oradayken, pazar kurulmuştu ev yapımı erişte, kaşık sapı mantı ve bu mantının üzerine serpilen keş peynirinden aldım. Keşke daha fazla alsaymışım. Kurutulmuş olunca kaç pişirimlik olduğu anlaşılmıyor. Alanya'ya döndükten bir hafta sonra stok tükendi. Annemle kurutulmuş halini yapmayı deneyeceğiz. Püf noktası bilen varsa, alırım bir dal.













13 yorum:

  1. Göynük karla karışık yağmur yağan bir günde ertelenen gezi rotamız olarak beklemede, merakla okudum. Fotoğraflar güzel, şemsiyeli sokaktan burada da yapmışlar. Ülkemizin her yeri ayrı güzel ama Bolu tarafı sadece mutfağı için ayrı gezilip yazılmalı, onu da ayrı merak ediyorum..

    YanıtlaSil
  2. Çok sevdim Mudurnu'yu, fotoğraflara yansımış güzelliği :)

    YanıtlaSil
  3. Haydaa! Göynükte Melih Gökçek afişlerinin ne işi var? Ben de bi bağlantı kuramadım şimdi :)) çok garip bir durum.. tarihi yerleri fotoğraflaman çok iyi olmuş..Mudurnuyu gezmek isterdim..nasipse gideriz bir gün..klasik itfaiye arabalarını ve gökkuşağı şemsiyelerini sevdim.. :)) eline sağlık..

    YanıtlaSil
  4. Fotolara bayıldım.Yıllar önce Mudurnu'ya gitmiştim.Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel kareler koymuşsunuz. Mudurnu-Göynük merak ettiğim yerler arasında var. Belki bir gün gezmekte nasip olur...

    YanıtlaSil
  6. Bloglar sayesinde farklı farklı yerler görüp bilgi sahibi oluyoruz. Normalde aa dur bakalım mudurnu fotoğraflarını açıp bir bakayım demeyiz ama blogerların notlarıyla birlikte bu keşif çok iyi oluyor.

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel bir yazı, çok güzel fotoğraflar... Mudurnu'yu merak ederdim, şimdi daha da meraklandım. Güzel bir gezi olmuş, sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Yıllar önce yaptığım gezi geldi aklıma...Hatta bir yayın da yapmıştım. Gözlemlerinizde haklısınız, değişiveriyor ortam birden. Kaşık mantısını nasıl kaçırmışım ben :( bir dahaki sefere artık.

    YanıtlaSil
  9. Mudurnu gezilecek listesinde yerini aldı Burcu'cum :)) Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Fotoğraflardan huzur fışkırıyor resmen :) Kaşık sapı mantısını ilk defa duydum ama mantının her türlüsüne tamamım :)

    YanıtlaSil
  11. Tanıtım gayet güzel tebrik ederim

    YanıtlaSil
  12. Akşam Sefası bloğunun sahibesi arkadaşımın Mudurnu şivesiyle yazılmış yazılarını çok severek okurum.Kendimce, daha köy havasında bir yer hayal etmiş ve sevmiştim.Fotoğraflar ve yazdıklarınızla daha da çok sevdim Mudurnu'yu ;) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Ne güzel cennet koselerden yerler .kiynetleri neteye kadar bilinecek acaba. Alakasiz işlere birilerinin fotolariyla mi basladilar ki😞

    YanıtlaSil