28 Ağu 2017

Altınbeşik Mağarası

Antalya'nın bakir ormanlık alanları arasında kalan dar ve uçurumlu bir yolu izleyerek Altınbeşik Mağarası Milli Parkı'na ulaşıyorsunuz. Milli parka giriş ücreti yok. İçeride gençlerin çalıştırdıkları ufak bir kahvehane var. Buradan mağarada turlamak için bot ya da kayık kiralayabiliyorsunuz. Kişi başı beş lira. Kış ve ilkbaharda sular yükseldiğinden ziyarete kapalı olan mağaranın atmosferi harika. Sarkık ve dikitler altında, buz gibi yer altı sularının üzerinde ilerliyorsunuz. Derinliği 44 metreye ulaştığından burada yüzmek yasak. Türkiye'nin en büyük, Avrupa'nın ise üçüncü büyük yer altı gölüne sahip mağaranın yaklaşık 2200 metrelik alanı araştırılmış, diğer kollarında ise inceleme sürüyormuş.






11 yorum:

  1. Ata'cım ne şeker olmuş annesi, bayıldım maşallah, 44 metre ha brrrr yüzülmez hakikaten, son fotoda suyun rengi ne kadar güzel..çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  2. Dar uçurumlu yollara asla gidemem korkarım heleki çocukla 🤦‍♀️ ama burası çok ilginç bir yermiş. Resimler çok güzel.

    YanıtlaSil
  3. Bu tür yerler daha iyi tanıtılmalı. Sizin yazınıza kadar hiç duymamıştım. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Yaa tatlım erkek güzeli yanaklar yine ısırmalık ♥ ♥ ♥

    YanıtlaSil
  5. Keşfedilmemiş bir yer sanırım. Yoksa giriş ücreti de olurdu; kayık kiralaması da kişi başı 50,00 TL olurdu.

    Gidilmesi gerek...

    YanıtlaSil
  6. Fiyatı çok uygunmuş. Mağaranın içten ve dıştan görüntüsü muazzam görünüyor. Dünyanın en büyük mağaralarından bir tanesi de benim memleketimde bulunmakta, ballıca mağarası :)

    YanıtlaSil
  7. Film platosu gibi bir yer. Varlığını bile bilmiyordum. Ne şanslı bir bebe bu yakışıklı.
    Benim için bir öpüverin gül yanaklardan :))

    YanıtlaSil
  8. mağaraların oratmını da, havasını suyunu kokusunu da çok severim

    YanıtlaSil
  9. Mağaralardan nedense biraz tırsarım...
    Kapalı yerlerde duramama gibi bir fobi gelişti ben de 17 ağustos depremi sonrası oluşan bir durum..
    Bir gün tecrübe etmek isterim,öyle güzel ve serin geldi ki şu an senin anlatımından olsa gerek..
    teşekkür ederim bilgilendim.
    Sevgili Burcu öpüyorum,seni ve yakışıklı oğlanı...

    YanıtlaSil
  10. Oyy yerim ben o yakışıklıyı koruma süper.:))
    Mağaralar çok güzel görünüyor ama biraz da ürkütücü gibi:).
    Birileri saçma sapan işlerle uğrasacağına keşke ülkemizi bunlarla tanıtsa.

    YanıtlaSil