22 Ağu 2017

Eber Gölü

Afyon'da aynı adı taşıyan bir köyde bulunan Eber Gölü kuş gözlemi için çok önemli bir yer. Ancak burası, kuş gözlemciliği yerine avcılık ile anılır olmuş. Göl, labirent şeklinde uzuyor. Kopak adı verilen adacıklar üzerinde avcılık spordur bahanesi ile kuş öldürenler var. Avcılık ruh hastalığıdır!

Bu civarda yer alan evler terk edilmiş. Nasıl bir insansam yolum hep ıssızlığa varıyor. En sonunda Türkiye'nin en güzel terk edilmiş yerleri adı altında kitapçık yayımlayacağım.

Burası ne sebeple terk edilmiş bilmiyorum. Kıyıda kamış toplayan amcalardan birine sordum. Fikirsizdi. Sadece kayıkla gezmek isteyip istemediğimi sordu. Gezmek istersem vişne toplamaya giden ahbaplardan birini arayıp çağıracakmış. 3-4 saat süren göl gezintisi 100 liraymış. Zaman olsa değerlendirilebilecek teklif aslında ama dört saat nasıl geçecek, iyi bir fotoğraf makinesi ile kuşları görüntülersen belki...

Çevrede konaklanacak ya da yemek yenecek bir yer yok. Meyve bahçeleri arasından geçip göle ulaşıyorsun. Aslında avcı denen dallamalarla, dalaşma tehlikesi olmasa burası güzel bir kamp yeri. Üstelik korku faktörü de yanında.







9 yorum:

  1. Türkiye'nin terkedilmiş yerleri kitabı fikrine bayıldım, ilk ben okurum. Çok iyi bir fikir.

    YanıtlaSil
  2. Değerlendirilemeyen ne güzel yerlerimiz var..

    YanıtlaSil
  3. Hahaha yayımlamalısın derdim ama yayımlama, sakın yayımlama, sessiz halleri kalsın öyle.

    YanıtlaSil
  4. avcılıktan nasıl bir zevk alırlar hala anlamış değilim..

    YanıtlaSil
  5. ortam on numaraymış avcıları da avladık mı tamam

    YanıtlaSil
  6. Avcılık hastalıklı bişi , kesin katıldım sana.
    Anlattığın yeri aynı heyecanla, oradaymış gibi anlatıyorsun ya buna bayılıyorum
    Amaher zaman dediğim gibi , en çok fotoğraflarını seviyorum

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Kitap fikir güzel. Şirin bir yere benziyor, neden terkedildi acaba

    YanıtlaSil
  8. Farklı bir tecrübe olmuş. Yıllar önce gitmiştim Afyon'a. Havasını çok sevmiştim. Temiz havası için bile değer..

    YanıtlaSil